arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۷۷۷۵
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۲ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۰

وضعیت دارویی کشور بهتر شده است/ کمبود داروی بیماران خاص جبران شد

رئیس داروخانه مرکزی هلال احمر با اشاره به این که وضعیت دارویی در کشور نسبت به ماه های گذشته به مراتب بهتر شده، گفت: چندین ماه است که دیگر در حوزه داروی مختص بیماران دیابتی با کمبود مواجه نیستیم و داروخانه مرکزی هلال احمر به اندازه ۴ ماه ذخیره انسولین و اقلام انسولین دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس داروخانه مرکزی هلال احمر با اشاره به این که وضعیت دارویی در کشور نسبت به ماه های گذشته به مراتب بهتر شده، گفت: چندین ماه است که دیگر در حوزه داروی مختص بیماران دیابتی با کمبود مواجه نیستیم و داروخانه مرکزی هلال احمر به اندازه ۴ ماه ذخیره انسولین و اقلام انسولین دارد.

 جواد شمسایی - رئیس داروخانه مرکزی هلال احمر در خصوص آخرین وضعیت خدمات رسانی این داروخانه گفت: داروخانه مرکزی هلال احمر تا ساعت ۹ شب در حال خدمت رسانی به مردم است و تغییر ساعت در حالی رقم خورد که با اوج گیری شیوع کرونا خدمات رسانی داروخانه های هلال احمر تا ساعت ۲۴ و ‌حتی در روزهای تعطیل ادامه یافت و ‌با عبور از پیک و ‌کاهش شدید مراجعان به روال سابق یعنی ساعت ۲۱ بازگشت.

وی افزود: در داروخانه ما در یک قسمت خدمات عمومی خود را ارائه می دهیم و در قسمت دیگر نیز بیماران کرونایی پذیرش می شوند. مراجعات بیماران کرونایی نسبت به هفته های گذشته کاهش یافته است. مجموعا داروخانه مرکزی هلال احمر در اوج کرونا به حدود ۲۵۰۰ نفر خدمت رسانی می کرد که این تعداد مراجعه کننده امروز به حدود ۱۵۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: خدمات ما به بیماران کرونایی به صورت مجزا تا پایان همه گیری ادامه دارد و خوشبختانه در این خصوص نیز با کمبودی مواجه نیستیم. در خصوص سایر داروها نیز هماهنگی های خوبی صورت گرفته است تا نیاز بیماران به صورت کامل برطرف شود. تمام تلاش ما این است که هیچ بیماری بدون دارو، داروخانه ما را ترک نکند.

رئیس داروخانه مرکزی هلال احمر ادامه داد: کمبود موقت و جزئی در حوزه دارو، در سراسر جهان امری طبیعی است و امروز نیز مشکلات دارویی ما نیز وخیم نیست و در برخی عرصه های خاص نگرانی وجود دارد.

شمسایی در خصوص مهم ترین کمبود دارویی در این روزها گفت: قارچ سیاه یکی از تبعات بیماری کروناست که در این روزها در کشور تا حدودی شایع شده و به همین علت حجم مصرف داروهای این بیماری چندین برابر شده است. با هماهنگی های ایجاد شده به دنبال تامین داروهای این بیماری هستیم و بزودی کمبودها در این حوزه نیز کاهش می یابد. محموله ای نیز از داروهای مربوط به این بیماری بزودی وارد کشور می شود.

وی افزود: وضعیت دارویی در کشور نسبت به ماه های گذشته به مراتب بهتر شده و بسیاری از نگرانی ها برطرف شده است. چندین ماه است که دیگر در حوزه داروی مختص بیماران دیابتی با کمبود مواجه نیستیم و داروخانه مرکزی هلال احمر به اندازه ۴ ماه ذخیره انسولین و اقلام انسولین دارد و داروهای سایر بیماران خاص نیز به اندازه کافی وجود دارد.

این مقام مسئول در جمیعت هلال احمر در خصوص داروهای مربوط به شیمی درمانی تصریح کرد: تولیدکنندگان این داروها در جهان محدود هستند و داروهای متعددی نیز در خصوص این بیماری وجود دارد و این دو علت سبب می شود تا تامین و تدارک دارو با سختی همراه شود اما امروز وضعیت دارویی بیماران سرطانی نسبت به سال گذشته بهتر است و موارد انگشت شماری هستند که کمبود در خصوص آن ها به صورت مقطعی به وجود می آید.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، رئیس داروخانه مرکزی هلال احمر در پایان گفت: تعبیه فضای ایزوله برای بیماران کرونایی، منجر شد تا مراجعه کنندگان به داروخانه مرکزی هلال احمر با خیالی آسوده تر، خدمات دریافت کنند. تمام سعی ما این بود که این اتفاق به صورت کامل رقم بخورد و فضایی مجزا نیز برای نمایندگان بیمه ها آماده شده است تا بیماران در محل داروخانه مشکلات بیمه ای خود را حل و فصل کنند. سبد دارویی ما معمولا سبد کامل و جامعی است و تلاش ما این است که نیاز تمام بیماران را در تمامی حوزه ها برطرف کنیم.

 ایسنا

نظرات بینندگان