arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۳ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۰

دیدار «دوستانه و برادرانه» مقامات ارشد عربستان، امارات و قطر پس از دوره‌ای تنش

مقامات ارشد عربستان سعودی، امارات عربی متحده و قطر در شمال عربستان دیدار کردند. «بدر العساکر» مدیر دفتر ولی‌عهد سعودی با انتشار تصویری در حساب کاربری توییتر خود نوشت: دیدار دوستانه و برادرانه محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، شیخ تمیم بن حمد امیر قطر و شیخ طحنون بن زاید مشاور امنیت ملی امارات در ساحل دریای سرخ.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقامات ارشد عربستان سعودی، امارات عربی متحده و قطر در شمال عربستان دیدار کردند.

به گزارش «انتخاب»؛ «بدر العساکر» مدیر دفتر ولی‌عهد سعودی با انتشار این تصویر در حساب کاربری توییتر خود نوشت: دیدار دوستانه و برادرانه محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، شیخ تمیم بن حمد امیر قطر و شیخ طحنون بن زاید مشاور امنیت ملی امارات در ساحل دریای سرخ.

تصویر منتشر شده، آن ها را در لباس غیر رسمی و تفریحی نشان می دهد. مدیر دفتر ولی عهد سعودی به زمان این دیدار و مکان دقیق آن اشاره نکرده است.

 گفتی است چهار کشور عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین به محوریت عربستان سعودی در ۵ ژوئن ۲۰۱۷ با قطر قطع روابط دیپلماتیک کردند و شروط ۱۳ گانه‌ای برای عادی سازی روابط خود با قطر تعیین کردند، اما در نهایت بعد از گذشت بیش از ۳ سال و نیم، بدون اینکه هیچکدام از شروط سوی قطر اجرایی شود، عربستان و متحدانش از موضع خود عقب نشینی کرده و روابط دیپلماتیک را احیا کردند

نظرات بینندگان