arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۱۴۶
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۳ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۰

ارتش آمریکا تایید کرد: حمله پهپادی به خودرو در کابل اشتباه بوده / راننده در صندوق عقب بطری‌های آب گذاشته نه بمب

تحقیقات ارتش آمریکا، گزارش نیویورک تایمز مبنی بر اشتباه بودن حمله با پهپاد به یک خودرو در آخرین روزهای حضور نظامی آمریکا در افغانستان را تایید کرد.براساس این گزارش، ارتش آمریکا می‌گوید که آنچه که راننده داشته در صندوق عقب خودرو می‌گذاشته بطری‌های آب بوده که آنها آن را با بمب اشتباه گرفته‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی بی سی: تحقیقات ارتش آمریکا، گزارش نیویورک تایمز مبنی بر اشتباه بودن حمله با پهپاد به یک خودرو در آخرین روزهای حضور نظامی آمریکا در افغانستان را تایید کرد.

براساس این گزارش، ارتش آمریکا می‌گوید که آنچه که راننده داشته در صندوق عقب خودرو می‌گذاشته بطری‌های آب بوده که آنها آن را با بمب اشتباه گرفته‌اند.

براساس گزارش نیویورک تایمز در این حمله ۹ نفر از اعضای یک خانواده که ۷ نفر آن را کودکان تشکیل می‌دادند کشته شدند.

در تحقیقات ستاد مرکزی ارتش آمریکا آمده است که در این حمله یک امدادگر که در حال انجام کارهای روزانه امدادرسانی بوده، پس از آنکه صندوق عقب ماشینش را پر از مخزن‌های آب می‌کند و شروع به حرکت می‌کند،‌ در فاصله سه کیلومتری فرودگاه کابل مورد هدف قرار می‌گیرد.

در روزهای پس از انتشار خبر حمله، گزارش شده بود که یک انفجار ثانوی هم پس از حمله پهپادی رخ داده که در آن زمان آن را سندی مبنی بر اینکه موارد منفجره داخل ماشین منفجر شده‌اند اعلام کردند، اما در تحقیقات جدید ارتش آمریکا آمده که انفجار دوم بدلیل وجود کپسول‌های گاز در کوچه نزدیک ماشین بوده است.

ارتش آمریکا در روزهای آخر حضور نظامی خود در افغانستان که در حال تخلیه شهروندان از فرودگاه کابل بود، با یک انفجار انتحاری در این فرودگاه مورد حمله قرار گرفت که ۱۷۰ نفر در اثر آن جان باختند و داعش شاخه خراسان مسئولیت آن را برعهده گرفت. چند روز پس از آن ارتش آمریکا اعلام کرد که در یک حمله بوسیله پهپاد، یک عملیات دیگر علیه فرودگاه کابل را خنثی کرده است.

نظرات بینندگان