arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۱۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۰

باز شدن سامانه نوبت‌دهی واکسن برای افراد ۱۸ سال به بالا در ۳ استان

- مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: سامانه نوبت‌دهی واکسن برای افراد ۱۸ سال به بالا در استان‌های قم، کرمانشاه و همدان باز شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

- مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: سامانه نوبت‌دهی واکسن برای افراد ۱۸ سال به بالا در استان‌های قم، کرمانشاه و همدان باز شد.

به گزارش  وبدا، به دستور وزیر بهداشت، افراد ۱۸ سال به بالا ساکن استانهای قم، کرمانشاه و همدان که در این استان‌ها دارای پرونده بهداشت هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه نوبت‌دهی salamat.gov.ir زمان و محل تزریق واکسن را انتخاب کنند.

براساس اعلام مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، افراد فاقد پرونده بهداشت در این استان‌ها می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین پایگاه بهداشت، تشکیل پرونده دهند و چند ساعت بعد برای دریافت واکسن ثبت‌نام کنند.

داشتن نوبت از سامانه نوبت‌دهی واکسن الزامی است و افراد تحت هیچ شرایطی بدون نوبت به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه نکنند.

در پایان اطلاعیه این مرکز آمده است: در طول این هفته و با تامین واکسن، محدودیت سنی برای استانهای بیشتری برداشته خواهد شد.

به گزارش ایرنا، تا روز جمعه ۲۶ شهریورماه ۲۷ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۸۳۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۳ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۶۲۵ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴۱ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۴۶۰ دُز رسید.

وزارت بهداشت نیز روز سه شنبه ۲۳ شهریور ماه بر اساس برآوردهای اپلیکیشن ماسک، از عبور کشور از خیز پنجم کرونا خبر داد، خیزی که برای چند بار رکورد تلفات روزانه را جابجا کرد و دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ به بالاترین رکورد رسید. در همین خیز بود که در همین روز تعداد تلفات کرونا طی ۱۸ ماه جولان ویروس شاخدار از ۱۱۵ هزار نفر گذشت.

خیز پنجم کرونا اوایل تیر ماه کشور را در برگرفت. بدون شک ورود میلیونی واکسن به کشور و تسریع و رکوردزنی واکسیناسیون سبب تغییر و بهبود وضعیت کرونا در کشور شده است.

نظرات بینندگان