arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۲۳۰
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۲ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۰

دُز تقویتی واکسن کرونا برای همه گروه های سنی در آمریکا تایید نشد

سازمان غذا و داروی آمریکا تزریق دُز تقویتی واکسن کرونا را تنها برای افراد ۶۵ سال به بالا و گروه های حساس و آسیب پذیر تایید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان غذا و داروی آمریکا تزریق دُز تقویتی واکسن کرونا را تنها برای افراد ۶۵ سال به بالا و گروه های حساس و آسیب پذیر تایید کرد.

سازمان غذا و داروی آمریکا توصیه کرده است که تزریق دُز تقویتی واکسن کووید-۱۹ فایزر برای افراد ۶۵ سال به بالا و افرادی با ریسک بالا انجام شود.

در نشست این سازمان همچنین با تزریق واکسن تقویتی به همه افراد ۱۶ سال و بالاتر مخالفت شد.

این توصیه ضربه محکمی برای جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکاست چرا که در اظهاراتی گفته بود در صورت تایید تزریق دُز تقویتی از هفته آینده واکسن به شکل گسترده ای در دسترس خواهد بود.

کمیته مشورتی سازمان غذا و داروی آمریکا با ۱۶ رای مخالف، تزریق دُز تقویتی واکسن کرونا به افراد ۱۶ سال به بالا را تایید نکرد.

بسیاری از کارشناسان مستقل این کمیته از جمله متخصصان بیماری های عفونی اظهار کرده اند: داده های علمی نشان می دهد که توزیع و تزریق گسترده واکسن موجه نیست.

برخی از محققان بر این باورند که به نظر نمی رسد تزریق دُز تقویتی واکسن تاثیر قابل توجهی بر روند همه گیری داشته باشد.

به نقل از شبکه خبری بی بی سی، یک متخصص بیماریهای عفونی از دانشگاه سان فرانسیسکو گفت: آنتی بادی با گذشت زمان کاهش پیدا می کند اما بدن از قابلیت لازم برای تولید میزان بیشتری از آنتی بادی برخوردار است.

 ایسنا

نظرات بینندگان