arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۸ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / جزئیات جدید نیویورک تایمز از نحوه ترور شهید فخری زاده / کرونا پدر یا مادر ۵۱ هزار کودک را گرفت / ورود ۱۲ میلیون دُز واکسن ۳ تا ۱۷ سال تا دو هفته آینده از چین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ورود ۱۲ میلیون دُز واکسن ۳ تا ۱۷ سال تا دو هفته آینده از چین
محمد کشاورززاده سفیر ایران در چین گفت: تا دو هفته آینده ۱۲ میلیون دُز واکسن مناسب افراد ۳ تا ۱۷ سال وارد کشور می‌شود. وی افزود: تا یک ماه و نیم آینده ۶۰ میلیون دزُ واکسن دیگر از از چین وارد ایران می‌شود.

واکنش نماینده مجلس به لباس تیم فوتبال بانوان
احمد راستینه رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: موضوع طراحی لباس تیم فوتبال بانوان قابل توجیه و چشم پوشی نیست و فدراسیون باید پاسخگو باشد.

کرونا پدر یا مادر ۵۱ هزار کودک را گرفت
معاون سازمان بهزیستی گفته است که از آغاز همه‌گیری کرونا در کشور، ۵۱ هزار کودک پدر یا مادر خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند.

آخرین آمار کرونا در ایران
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از روز جمعه تا شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۸۴۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۲۴ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۸۶۰ نفر رسید. همچنین ۳۶۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۶ هزار و ۷۹۱ نفر رسید.

رهبر معظم انقلاب: ورزشکار ایرانی نمی‌تواند با نماینده اسرائیل دست بدهد
رهبر معظم انقلاب در دیدار مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک ایران در بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو گفتند:  ورزشکار ایرانی نمی‌تواند بخاطر یک مدال با نماینده رژیم صهیونیستی دست بدهد و عملاً او را به رسمیت بشناسد. ایشان گفتند دستگاههای حقوقی موضوع محروم شدن ورزشکاران را دنبال کنند؛ باید حتی از ورزشکاران مسلمان دیگر کشورها همچون ورزشکار الجزایری که اخیراً محروم شد، حمایت کنند. ایشان افزودند: در گذشته هم ورزشکاران از مسابقه با نمایندگان رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی امتناع می‌کردند؛ بعد از مدتی هم آن رژیم از بین رفت؛ رژیم صهیونیستی نیز نابود خواهد شد.

جزئیات جدید نیویورک تایمز از نحوه ترور شهید فخری زاده
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد برای اولین بار جزئیاتی را درباره عملیات ترور شهید فخری زاده توسط موساد منتشر کرده است که نشان می‌دهد، سلاح خودکار و کنترل از راه دور به کار رفته در این عملیات با فناوری هوش مصنوعی ارتقا یافته بود و مسئولان ارشد آمریکا در جریان این عملیات قرار داشتند.بر این اساس تک تیرانداز دقیق کامپیوتری قادر به شلیک ۶۰۰ گلوله در یک دقیقه بود و از ماشینی که به ظاهر پنچر شده بود همه چیز رصد می شد.

 

نظرات بینندگان