arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۴۱۷
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۳ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۰

مدیر حوزه‌های علمیه: قم در رده چهارم پرداخت مالیات و عوارض در کشور قرار دارد

علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه گفت: باید توجه کنیم برخی افراد ممکن است مالیات را به نحو احسن و با نگاه مثبت بپردازند، اما از طرفی عده‌ای دیگر با فرار مالیاتی به دنبال دور زدن قوانین باشند؛ باید عدالت مالیاتی موردتوجه بیشتر قرار گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مرکز خبر حوزه: مدیر حوزه‌های علمیه گفت: باید توجه کنیم برخی افراد ممکن است مالیات را به نحو احسن و با نگاه مثبت بپردازند، اما از طرفی عده‌ای دیگر با فرار مالیاتی به دنبال دور زدن قوانین باشند؛ باید عدالت مالیاتی موردتوجه بیشتر قرار گیرد.

آیت‌الله علیرضا اعرافی روز یکشنبه در نشستی با مدیرکل امور مالیاتی استان قم افزود: اگر وابستگی به نفت و خام فروشی را بتوانیم کاهش دهیم، می‌توانیم به نقطه مطلوبی در عرصه اقتصاد برسیم؛ باید پرداخت مالیات به‌صورت جامع‌تر و دقیق‌تر اجرایی گردد؛ البته این در صورتی است که کسب‌وکارها، تولیدات و صنایع رونق پیدا کنند.

وی گفت: باید بخش خصوصی مورد اعتماد، حمایت و نظارت قرار گیرد. فرهنگ پرداخت مالیات و عوارض باید موردتوجه قرار گیرد تا ذهنیت پرداخت‌کننده‌های مالیات نسبت به آن مثبت بوده و آن را یکی از مخارج لازم برای خود و خانواده‌هایشان بدانند؛ این مهم با ارائه گزارش به مردم در مورد مصارف مالیات‌های اخذشده قابل انجام است.

وی ‌تبیین مبانی اقتصادی مالیات و عوارض را از لوازم فرهنگ‌سازی در عرصه پرداخت مالیات دانست و گفت: این فرهنگ‌سازی آغازشده است، اما نیازمند اقدامات تکمیلی می‌باشد.

عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی با اشاره به مسائل مربوط به دو دفتری‌ها و چند دفتری‌ها، افزود: باید در مورد این‌ها نظارت قوی به عمل آید تا از ایجاد رگه‌های دارای حرمت شرعی جلوگیری به عمل آید.

اعرافی بیان داشت: کرونا برای مشاغل زیادی آسیب‌زا بوده است؛ هرجا که دیده می‌شود گرهی در کار مردم به خاطر این بیماری به وجود آمده باید با آن‌ها همکاری و مسامحه‌هایی عادلانه صورت گیرد.

امام‌جمعه موقت قم گفت: باید برای اجرای عدالت مالیاتی در اعطای اختیارات به متولیان امر اخذ مالیات برنامه‌ریزی دقیق‌تری صورت گیرد.

وی اظهار کرد: افکار عمومی باید در مورد مسائل مالیاتی اقناع گردند تا از حساسیت‌ها و اعتراض‌های ناشی از عدم اطلاع کافی جلوگیری شود.

اعرافی با تأکید بر لزوم تقویت ارتباطات ادارات مختلف استان قم با حوزه علمیه، عنوان داشت: حوزه علمیه می‌تواند مشاور خوبی برای مسئولان استان باشد و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اساتید حوزوی برنامه‌های مناسبی را به آنان ارائه دهد.

قم در رده چهارم پرداخت مالیات در کشور قرار دارد

مدیرکل امور مالیاتی استان قم نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارش عملکرد این سازمان در سال‌های اخیر گفت: استان قم در حال حاضر در رده چهارم در پرداخت مالیات و عوارض قرار دارد.

محمد علیزاده اهوازی افزود: شکاف مالیاتی در شهر قم رو به کاهش است.در نقاط صنعتی استان قم شرکت‌ها و کارخانه‌ها بزرگی در حال فعالیت هستند.

وی شیوع کرونا را ناتوان در ممانعت از رشد توانمندی‌های اقتصادی استان قم دانست و گفت: خوشبختانه در طول دوران شیوع بیماری کرونا توانسته‌ایم با اثرات آن بر وضعیت اقتصادی استان مقابله و آن را کنترل کنیم.

وی تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم، عدالت مالیاتی را تا آنجا که می‌توانیم اجرایی نماییم و از این مهم مراقبت کنیم.

نظرات بینندگان