arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۸ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / تایید تغییرات در ترکیب هیئت مذاکره کننده / تکذیب احتمال ملاقات مقامات ایران و آمریکا در نیویورک / کار کردن زنان در کابل ممنوع شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

کار کردن زنان در کابل ممنوع شد
حمدالله نعمانی، شهردار موقت کابل روز یکشنبه به کارمندان زن پایتخت دستور داد در خانه بمانند. آقای نعمانی گفت تنها زنانی که مردان نمی‌توانند جای آن‌ها را بگیرند می‌توانند به سر کار بروند. این دستور تنها یک روز پس از آن صادر می‌شود که دختران از رفتن به دبیرستان منع شدند و وزارت امور زنان افغانستان به وزارت امر به معروف و نهی از منکر تغییر نام داد.

محسن رضایی از دبیری مجمع استعفا داد
رهبر معظم انقلاب با درخواست استعفای محسن رضایی از دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام موافقت کردند. رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور شده است. همچنین آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تقدیر از خدمات محسن رضایی، باصدور حکمی محمدباقر ذوالقدر را به سمت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کرد. 

تکذیب احتمال ملاقات مقامات ایران و آمریکا در نیویورک 
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که ایران برنامه‌ای برای ملاقات با مقامات آمریکایی در نیویورک ندارد. او با بیان اینکه آمریکا ناقض برجام و قطعنامه های سازمان ملل است گفت: نه بیش از برجام چیزی خواهیم داد و نه کمتر از آن چیزی دریافت خواهیم کرد.

سرلشکر باقری: عملیات ها در کردستان عراقادامه خواهد داشت
سردار سرلشکر پاسدار باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به عملیات اخیر سپاه پاسداران در شمال عراق و اقلیم کردستان گفت: مسئولان این اقلیم و دولت عراق باید برای برخورد با این گروهک‌ها اقدام کنند. وی با هشدار به آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه پایگاه آن‌ها در این منطقه نیز باید جمع گردد و باید به عنوان کانون ضد انقلاب و سازماندهی آن‌ها استفاده شود، گفت: عملیات‌های ما در برخورد با گروهک‌های ضد انقلاب ادامه خواهد داشت و هیچ گونه شیطنتی را در این مرز‌ها تحمل نمی‌کنیم. سرلشکر باقری افزود: برخورد با این گروهک‌ها حق ماست و منشور سازمان ملل متحد هم این حق را برای ما در نظر گرفته است.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، از روز شنبه تا ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۵ هزار و ۹۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۰۷ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۴۲۴ هزار و ۸۳۵ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۹۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۶ هزار و ۱۸۲ نفر رسید.

تایید تغییرات در ترکیب هیئت مذاکره کننده
سخنگوی وزارت خارجه درباره ترکیب هیئت مذاکره کننده ایران گفت: این موضوع در حال بررسی است طبیعتاً تغییراتی اعمال می‌شود هنوز شکل آن نهایی نشده به محض نهایی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

وزارت ورزش: زنان فوتبالیست باید مانتو، شلوار و مقنعه بپوشند
مهین فرهادی زاد معاون امور بانوان وزارت ورزش درباره پوشش فوتبالیست های تیم ملی بانوان گفت: خانم موسوی نایب رئیس فدراسیون به دلیل گرفتاری شخصی شاید مسئولیت خود را به بخش دیگری محول کرده که این حاشیه ها ایجاد شده. او خود نیز اظهار کرد اشتباهی رخ داده است. این پوشش، پوشش بانوان ورزشکار ما نیست که وزارت ورزش مجوز آن را داده باشد. وی ادامه داد: ما بخشنامه داریم مبنی بر اینکه ورزشکاران با پوشش رسمی مانتو، شلوار و مقنعه حضور پیدا کنند. در خصوص لباس ورزشی هم در شورای پوشش موارد خاصی وجود دارد. به همین دلیل تذکر لازم به فدراسیون داده شده است.

والیبال ایران قهرمان آسیا شد
تیم ملی والیبال ایران در فینال بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا شهر چیبا به مصاف ژاپن رفت و حریف خود را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد و از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد.

روسیه: مذاکرات احیای برجام نه از ابتدا بلکه از نقطه‌ای که تا ۳۰ خرداد به آن رسیدیم، باید از سرگرفته شود
«میخاییل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، در توئیتی در واکنش به تغییرات تیم مذاکره کننده ایران نوشت: برخی تغییرات در تیم مذاکره کننده پس از تشکیل دولت جدید ایران طبیعی است. مهمترین نکته برای موفقیت در مذاکرات وین این است که از پیوستگی و تداوم روند اطمینان حاصل شود. مذاکرات نه از ابتدا، بلکه از نقطه ای که تا 20 ژوئن به آن رسیده است، باید از سر گرفته شود.

نظرات بینندگان