arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۵ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۰

نوبت واکسیناسیون علیه کرونا در استان سمنان به سن ۱۸ سال رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه تا ۱۸ سال سن بدون محدودیت انجام می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه تا ۱۸ سال سن بدون محدودیت انجام می‌شود.

نوید دانایی ابراز داشت: متولدین سال ۱۳۸۲ به قبل می‌توانند برای انجام واکسیناسیون در سامانه سلامت به نشانی اینترنتی salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند.
وی ادامه داد: ثبت‌نام واکسیناسیون علیه ویروس کرونا برای متولدین از یکم مهر ۱۳۸۲ تا یکم مهر ۱۳۸۳ که در مقطع پیش‌دانشگاهی هستند در سامانه سلامت فعال شده است.
وی اضافه کرد: دانش‌آموزان پس از ثبت‌نام در سامانه سلامت برای دریافت واکسن باید منتظر باشند تا زمان مراجعه به آنان پیامک شود.
دانایی تصریح کرد: نوع واکسن برای افراد دارای ۱۸ سن نیز براساس تصمیم‌گیری متخصصان در وزارت بهداشت و درمان است.
وی یادآور شد: شهروندان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان می‌توانند برای واکسن در سامانه سلامت به نشانی اینترنتی salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند.
وی تاکید کرد: مردم به شکل منظم و طبق نوبت درج شده به مراکز واکسیناسیون کووید۱۹ مراجعه کنند و در زمان مراجعه به مرکز کارت ملی همراه داشته باشند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان خاطرنشان کرد: تمام افراد حتی کسانی که واکسینه شدند باید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و اگرچه تزریق واکسن شدت بیماری را در جامعه کاهش داده است و زنجیزه انتقال را قطع می کند، ولی این به آن معنا نیست افرادی که تزریق واکسن داشتند، به کرونا مبتلا نخواهند شد، پس همه مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی سامانه ماسک وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی، شهرستان های سمنان، شاهرود، دامغان گرمسار و مهدیشهر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های سرخه، آرادان و میامی زرد کرونایی هستند.

 ایرنا

نظرات بینندگان