arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۰ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۰

سفر دو نماینده ایران برای نظارت بر انتخابات روسیه

هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به دعوت دومای دولتی روسیه، برای نظارت بر روند انتخابات دومای روسیه به مسکو سفر کرد. هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران شامل «ابراهیم رضایی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و «ابوالفضل ابوترابی» عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به دعوت دومای دولتی روسیه، برای نظارت بر روند انتخابات دومای روسیه به مسکو سفر کرد.

هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران شامل «ابراهیم رضایی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و «ابوالفضل ابوترابی» عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی، به دعوت دومای دولتی روسیه، برای نظارت بر انتخابات دومای روسیه از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۰ به مسکو سفر کرد.

در جریان این سفر، هیأت مجلس شورای اسلامی ضمن شرکت در برنامه‌هابی که طرف روس برای هیأت‌های خارجی ناظر ترتیب داده بود، از جمله دیدار با «تالستوی» معاون دومای دولتی روسیه و بازدید از یک مرکز نظارت بر رای گیری و همچنین یک حوزه رای گیری در استان مسکو، با «لئونید اسلوتسکی» رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه و «آندری اسلپنیف» وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا، دیدار و گفت‌وگو کرد.

 حزب نزدیک به رئیس جمهور روسیه توانست بیش از دو سوم از کرسی‌های مجلس دومای این کشور را تصاحب کند. 

انتخابات واحد روسیه از روز جمعه به مدت سه روز در این کشور برگزار شد. انتخابات در روسیه شامل انتخابات دومای روسیه، روسای ۱۲ جمهوری و استان و نمایندگان شوراهای استانی، شهری و روستایی در این کشور روز جمعه آغاز شد تا ساعت هشت شب یک شنبه ادامه داشت.

 

نظرات بینندگان