arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۸۲۲
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۸ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۰

سازمان امور دانشجویان: یک سوم دانشجویان عضوی از خانواده خود را در ایام کرونا از دست داده‌اند

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه یک سوم دانشجویان در ایام کرونا، تعدادی از اعضای خانواده خود را از دست داده‌اند، گفت: بازگشایی محدود و تدریجی دانشگاه‌ها در دستور کار وزارت علوم است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه یک سوم دانشجویان در ایام کرونا، تعدادی از اعضای خانواده خود را از دست داده‌اند، گفت: بازگشایی محدود و تدریجی دانشگاه‌ها در دستور کار وزارت علوم است.

 دکتر مجید صفاری نیا در شصت و هشتمین اجلاس سراسری معاونان دانشجویی دانشگاه ها، اظهار داشت: پروتکل های بهداشتی محیط های آموزشی باید توسط وزارت بهداشت و درمان بازنگری شود و شرایط حضور در کلاس، خوابگاه، سالن های ورزشی و رستوران ها مشخص شود.

وی ادامه داد: از آنجا که بازگشایی محدود و تدریجی دانشگاه ها در دستور کار وزارت علوم بود، دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با بهره گیری از نظر متخصصان، نکات مهم بهداشتی را به دانشگاه ها ابلاغ کرد ولی بازنگری اساسی توسط مراجع ذیصلاح یک ضرورت است.

این استاد روان شناسی دانشگاه پیام نور گفت: در یک آمارگیری از ۱۹ هزار دانشجو مشخص شد یک سوم دانشجویان در ایام کرونا، تعدادی از اعضای خانواده خود را از دست داده اند که این نتیجه، ارائه خدمات مشاوره در اختلال سوگ را به دانشجویان ضروری می کند.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با اشاره به فعالیت دائمی مراکز مشاوره و بهداشت دانشگاه ها در ایام سال حتی در ایام تعطیل گفت: تقویت مراکز مشاوره و بهداشت و درمان از نظر نیروی انسانی و امکانات و بکارگیری نیروهای متخصص در این شرایط حساس، نیازمند بودجه و اعتبار است.

نظرات بینندگان