arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۰۱ مهر ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / آخرین وضعیت زندانیان مشهور / دیدار دیپلمات‌های ایرانی و عربستانی در نیویورک / دو عامل ترور سردار سلیمانی کشته شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

پادشاه عربستان: امیدواریم گفت‌و‌گوها با ایران به اعتمادسازی منجر شود
«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که ایران کشور همسایه ما است و امیدواریم مذاکرات ما با آنها باعث ایجاد اعتماد شود.

احتمال انتقال سپیده قلیان به زندانی دیگر
رییس سازمان زندان ها در توئیتی نوشت: ادعاهای عجیب و غریب سپیده قلیان از زندان بوشهر منجر به شکایت برخی از زندانبانان، زندانیان وخانواده‌ آنها شده که وفق مقررات رسیدگی می شود. بخاطر اطمینان از رفتار عادلانه زندانبانان شاکی و نیز عصبانیت شدید هم بندی های او، انتقالش به زندان دیگر مطابق قانون، تحت بررسی و تصمیم است.

آخرین وضعیت زندانیان مشهور
ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه افرادی مانند فریدون، نعمت زاده، رضوی و هاشمی الان در زندان هستند گفت: این افراد مرخصی رفته بودند و بازگشته اند و بقایی در مرخصی استعلاجی است و طبق گزارش های واصله در خارج از زندان تحت معالجه است. سخنگوی قوه قضائیه درباره وضعیت اسفندیار رحیم مشایی نیز اظهار کرد: اقای مشایی در مرخصی بودند و غیبت کردند و اگر کفیل ایشان در موعد مقرر نسبت به معرفی وی اقدام نکند از طریق ضابطین نسبت به جلب فرد اقدام می شود.

مرگ و میر روزانه کرونا به زیر ۳۰۰ نفر کاهش یافت
بنابر اعلام وزارت بهداشت، از روز سه شنبه تا چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۷ هزار و ۴۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۱۶۴ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران به ۵ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۲۲۹ نفر رسید. همچنین ۲۸۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۱۸ هزار و ۱۹۱ نفر رسید. پس از ۵۳ روز، مرگ و میر روزانه بیماران کووید۱۹ به کمتر از ۳۰۰ نفر رسید. آخرین بار روز ۹ مردادماه سال جاری، تعداد مرگ و میر روزانه بیماران، ۲۸۶ نفر بود.

مخالفت مجمع تشخیص با مصوبه واردات خودرو
سخنگوی شورای نگهبان گفت: بنابر گزارش مجمع تشخیص مصلحت نظام، موادی از مصوبه مجلس درباره آزادسازی واردات خودرو مغایر با قانون شناخته شد.

دیدار دیپلمات‌های ایرانی و عربستانی در نیویورک
وبگاه «بلومبرگ» چهارشنبه مدعی شد دیپلمات‌های ارشد ایرانی، عربستان سعودی و اتحادیه اروپا برای دومین بار در ماه جاری دیدار کرده‌اند. بلومبرگ با بیان اینکه این دیدار در روز سه‌شنبه انجام شده، نوشت: «این نشانه‌ای از تلاش‌های فزاینده برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه، همزمان با آماده‌شدن تهران برای ازسرگیری گفت‌وگوها درباره توافق هسته‌ای است».

دو عامل ترور سردار سلیمانی کشته شدند
خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی با استناد به اطلاعاتی که در یک پایگاه خبری ارائه شده است، گزارش داد که محور مقاومت در ماه های اخیر طی حمله ای دو تن از فرماندهان آمریکایی و اسرائیلی را که در عملیات ترور شهیدان سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس نقش داشته اند، از پای در آورده است.

ادعای اینترسپت: احمد مسعود به تاجیکستان رفته
ماتیو کول و کین کلیپنستین، نویسندگان سایت اینترسپت ادعا کردند: پسر فرمانده نظامی معروفی که با طالبان جنگید بعد از یک ماه از تعهدش برای جنگ با طالبان به تاجیکستان رفت. احمد مسعود بعد از دوره کوتاهی از ورود نیرو‌های طالبان به پنجشیر در ششم سپتامبر (۱۵ شهریور) فرار کرد.

نظرات بینندگان