arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۱ - ۰۱ مهر ۱۴۰۰

آمریکا: جهان باید رویکردی متحد در مقابل طالبان داشته باشد

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی گفت: در مورد مبارزه با تروریسم، کمک و دسترسی های بشر دوستانه، خروج امن کسانی که می خواهند افغانستان را ترک کنند و دولت فراگیر، گروه طالبان باید یک پیام متحد از سوی جامعه جهانی دریافت کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: جهان باید رویکردی متحد در مقابل طالبان داشته باشد.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی افزود: در مورد مبارزه با تروریسم، کمک و دسترسی های بشر دوستانه، خروج امن کسانی که می خواهند افغانستان را ترک کنند و دولت فراگیر، گروه طالبان باید یک پیام متحد از سوی جامعه جهانی دریافت کند.

وی اضافه کرد: دیدار گروه ۲۰ در مجمع عمومی سازمان ملل به پیشبرد این تلاش کمک کرد.

این درحالی است که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، بر ضرورت ایجاد سازوکارهایی برای تزریق پول نقد به اقتصاد افغانستان برای جلوگیری از فروپاشی آن و در نتیجه خروج گسترده پناهندگان و بی ثباتی کل منطقه، تاکید کرد.

دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که سازمان ملل باید شرایطی را فراهم کند تا طالبان از برخی تحریم ها معاف شده و کمک های بشردوستانه در افغانستان به نحوی موثر توزیع شوند.

گوترش گفت: من درخواست کرده ام تا برخی از معافیت ها برای ممکن ساختن جنبه های عملیاتی صادر شوند. لازم خواهد بود تا بنا به دلایل عملیاتی برخی معافیت ها در مورد برخی از تحریم ها اعمال شوند تا زمینه های مورد نیاز برای توزیع موثر کمک های بشردوستانه فراهم گردد.

این دیپلمات پرتغالی افزود که بر عهده شورای امنیت است تا در نظر بگیرد که تدوین نقشه راه سازمان ملل برای صدور معافیت ها لازم است یا خیر.

نظرات بینندگان