arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۳۳۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۷ - ۰۳ مهر ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / اجباری شدن کارت واکسن تا سه هفته آینده / بازگشت به مذاکرات وین طی تا چند هفته آتی / طالبان: با ایران اختلافی نداریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

طالبان: با ایران اختلافی نداریم
«ذبیح الله مجاهد» سخنگو و معاون سرپرست وزارت فرهنگ و اطلاع‌رسانی دولت موقت طالبان در خصوص رابطه طالبان با ایران گفت: «در حال حاضر اختلافی با تهران نداریم و تلاش می‌کنیم روابط خود را با ایران توسعه دهیم.»

عدم یکپارچگی, علت حادثه هواپیمای اوکراینی
امیر سرتیپ حبیب بقائی از مشاوران فرماندهی کل قوا درباره حادثه هواپیمای اوکراینی گفت: آن زمان که این اتفاق رخ داد من کرمان بودم؛ مراسم حاج قاسم بود. باید نظم و انضباط یکپارچه‌ای داشته باشیم. تمام مراکزی که شبکه منطقه و موقعیت آن را کنترل می کند باید آدم های بسیار باسواد باشند و یک میکرون خطا قابل گذشت نیست. خطای اول در زدن دکمه، خطای آخر است. اگر مکالمات کمی بد رد و بدل شود و من خودم استنباط کنم که این هواپیمای دشمن است، کسی که پشت دستگاه می‌نشیند فهم داشته باشد و همه این مسائل مهم است. همه این مسائل باید توامان باشد. وی در جواب این سوال که یکپارچگی را دارای نقص می بینید؟ گفت: بله.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت منتهی به ۲ مهر ۱۴۰۰ در کشور ۱۵ هزار و ۲۹۴ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ شناسایی شدند و متاسفانه در این بازه زمانی ۲۸۴ بیمار کرونا نیز جان خود را از دست دادند.

علی لندی، نوجوان فداکار ایذه‌ای آسمانی شد
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: علی لندی، نوجوان ۱۵ ساله در پی وقوع آتش‌سوزی در یکی از محلات شهر ایذه پیش از رسیدن نیروهای امداد با فداکاری ۲ نفر را نجات داد، ساعت ۱۲ شب گذشته پس از چند روز بستری در بیمارستان دارفانی را وداع گفت و آسمانی شد. 18 شهریور بود که فریادهای مادر  و دختری، علی لندی را متوجه وقوع آتش سوزی در خانه آنها کرد. علی که آن روز مهمان خانه خاله اش در شهر ایذه بود، وقتی هنگام گذر از کوچه متوجه حادثه شد، بی درنگ برای کمک به مادر و دختر به خانه آنها رفت. یک گاز پیک نیکی شعله ور شده بود و علی آن را برداشت و از مادر و دختر دور کرد اما ناگهان با شعله های آتش تمام بدن علی گر گرفت.  مادر 85 ساله شهید حدود سه روز بعد از حادثه به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داد.اما دخترش بهبود پیدا کرد و مرخص شد.

نمایندگان آمریکایی گزارش‌ روابط ایران و چین را می خواهند
مجلس نمایندگان آمریکا بامداد امروز نسخه‌ای از لایحه بودجه دفاعی سال ۲۰۲۲ را به تصویب رساند. برخی از مفاد این طرح به دنبال ملزم کردن دولت به اقداماتی درباره ایران است.یکی از بندهای این مصوبه به «گزارش‌دهی درباره روابط نظامی ایران و چین» اختصاص یافته است.

بازگشت به مذاکرات وین طی تا چند هفته آتی
شبکه خبری المیادین خبر داد که یک مقام ارشد ایرانی در نیویورک گفته است که بازگشت به مذاکرات وین به زودی و طی چند روز یا چند هفته آتی صورت خواهد گرفت. وی اضافه کرد: «منتظر اقداماتی از دولت بایدن در خصوص برداشته شدن تحریم‌ها و آزاد شدن اموال بلوکه شدن ایران هستیم».

توافق برای اخراج گروه‌های ضدانقلاب از کردستان عراق
حجت الاسلام والمسلمین سیداسماعیل خطیب وزیر اطلاعات بر اخراج عناصر تروریست ضدانقلاب و خلع سلاح آنان در منطقه کردستان عراق توسط مقامات این کشور در اسرع وقت پیرو توافق انجام شده تاکید کرد.

اجباری شدن کارت واکسن تا سه هفته آینده
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از الزام ارائه خدمات با کارت واکسن در آینده نزدیک خبر داد و گفت: حدود دو تا سه هفته فرصت داده‌ایم تا مردم واکسن تزریق کنند و بعد از این مهلت همه خدمات در اماکن تجمعی و برای استفاده از بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس و... بر اساس ارائه کارت واکسن انجام می‌شود.

نظرات بینندگان