arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۳۸۲
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۱ - ۰۳ مهر ۱۴۰۰

انهدام باند سارقانی با سلاح‌های جنگی در پایتخت

سارقان مسلحی که با تشکیل یک باند اقدام به چندین سرقت مسلحانه از منازل و طلافروشی ها کرده بودند دستگیر شدند و باندشان نیز منهدم شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سارقان مسلحی که با تشکیل یک باند اقدام به چندین سرقت مسلحانه از منازل و طلافروشی ها کرده بودند دستگیر شدند و باندشان نیز منهدم شد.

در تاریخ هجدهم شهریور ماه امسال گروهی از سارقان مسلح با تعدادی از ماموران پلیس درگیر شده و با شلیک تیر به سمت آنان یکی از ماموران پلیس را مسدوم کردند. این افراد سپس با زورگیری یک دستگاه سواری پژو در بزرگراه همت پا به فرار گذاشتند. با کسب این اطلاعات تیمی ویژه در پلیس آگاهی رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داده و با انجام کار گسترده اطلاعاتی و میدانی مدتی بعد اعضای این باند را مورد شناسایی قرار داده و در عملیات های جداگانه دستگیر کردند که آخرین مورد آن یک روز پیش با دستگیری سه نفر از سرکردگان و اعضای اصلی این باند انجام شد. پیش از این نیز هشت عضو دیگر این باند در عملیات های مختلف پلیسی دستگیر شدند.

سرهنگ مرتضی نثاری معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ صبح امروز ودر حاشیه دستگیری این افراد به ایسنا گفت: متهمان دستگیر شده مرتبط با این باند در مجموع ۱۱ نفر هستند. این افراد از حدود ۱۹ سال تا ۳۲ سال سن داشته و اکثر آنان دارای سوابق متعدد کیفری هستند.

وی با بیان اینکه در پرونده این افراد مواردی نظیر سرقت مسلحانه از چندین طلافروشی، سرقت مسلحانه از منازل، درگیری مسلحانه و ... وجود دارد، گفت: این افراد علاوه بر مقادیر زیادی طلا و جواهر چندین برگ سند متعلق به خانه و خودرو را نیز از گاوصندوقی ربوده بودند. همچنین یک کلاه خود و سینه ریز که بنا بر اعتراف سارقان قدمت آن به دوران اشکانی می رسد نیز از مخفیگاه این افراد کشف و ضبط شده است که البته درباره قدمت آن راستی آزمایی خواهد شد.

 

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: سارقان علاوه بر تهران از سوی مراجع قضایی در استان های فارس، اصفهان، قم و غرب استان تهران نیز تحت تعقیب بودند.

نثاری با بیان اینکه تحقیقات درباره دیگر جرایم احتمالی این افراد ادامه دارد، گفت: سارقان عمده سرقت های خود را در مناطق شمالی و مرفه نشین شهر تهران انجام داده بودند.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه این سارقان هنگام سرقت از مغازه های دارای تجهیزات ایمنی ناکام مانده اند، گفت: این موضوع نشان می دهد که استفاده از تجهیزات و امکانات ایمنی تا چه اندازه می تواند از وقوع سرقت های اینچنینی جلوگیری کند.

اجازه قدرت نمایی به سارقان را نمی دهیم

همچنین سردار حمید هداوند جانشین رئیس پلیس پایتخت نیز در حاشیه دستگیری این سارقان با حضور در جمع خبرنگاران گفت: از این افراد پنج قبضه سلاح از جمله کلت، کلاشینکف و وینچستر به همراه ده ها عدد فشنگ کشف و ضبط شده است. این افراد علاوه بر اینکه یکی از ماموران ما را با ضرب گلوله مسدوم کرده بودند یک خانم دیگر را نیز در همان تاریخ ۱۸ شهریور ماه و در حین فرار از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار داده بودند.

وی با بیان اینکه این افراد سوابق متعددی در ارتکاب به سرقت دارند، گفت: امیدوارم که حکم درخوری برای این افراد از سوی دستگاه قضایی صادر شود که البته با توجه به همراهی و هماهنگی خوبی که میان پلیس و دستگاه قضا وجود دارد قطعا ما اجازه قدرت نمایی به این افراد را نخواهیم داد.

هداوند درباره وضعیت شهروند و ماموری که مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند نیز به ایسنا گفت: روند درمان این افراد ادامه دارد. مامور ما از ناحیه دست و پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته و همچنان در بیمارستان بستری است. شهروندی دیگر که یک خانم بود از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته که روند درمانی ایشان نیز همچنان ادامه دارد.

 

وی در پاسخ به پرسش دیگ مبنی بر چگونگی تهیه سلاح های جنگی از سوی این افراد گفت: همانطور که در تصاویر موجود است این افراد حجم زیادی از سلاح جنگی را به همراه داشتند که ما این موارد را نیز بطور کامل بررسی می کنیم و حتما به آن نیز رسیدگی خواهیم کرد. علاوه بر آن دیگر جرایم احتمالی ارزش ریالی اقلام مسروقه و ... نیز بررسی خواهد شد.

بخاطر فقر دست به سرقت زده ام و با پول هایم عشق و حال می کردم

امروز دو متهم دستگیر شده در این عملیات به مقر پلیس آگاهی منتقل شده بودند که یکی از آنان از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود.

این متهم که متولد سال ۱۳۷۴ است درباره انگیزه اش از سرقت، گفت: وقتی خشکسالی بیاید همه درختان از بین می روند. وقتی هم که فقر آمده همه از بین می روند. من بخاطر فقر دست به سرقت زده ام و با پول هایم عشق و حال می کردم.

این سارق 26 ساله که چهار سال از عمر خود را در زندان بوده و تا کنون دو بار به دلیل سرقت از منزل دستگیر شده ، درباره شناسایی طعمه ها و محل های سرقت نیز گفت: در شهر گشت می زدیم و طلافروشی هایی که در آن باز بود و سیستم ایمنی قوی نداشت را شناسایی می کردیم. روز بعد نقشه سرقت را اجرا می کردیم.

 

وی گفت: ما زمانی دستگیر شدیم که به یک طلافروشی با سیستم امنیتی بالا رفته و نتوانستیم وارد آن شویم. همین موضوع نیز ما را به دردسر انداخت.

همدست دیگر این متهم نیز درباره انگیزه اش از سرقت به گفت: قصد ما عشق و حال بود و می خواستیم در زندگی حال کنیم. با توجه به اینکه وضع مالی خوبی نداشتیم تصمیم به سرقت گرفتیم.

بر اساس مشاهدات از این افراد چندین عدد شاه کلید، مقادیر زیادی سند خودرو و ملک، دستگاه جعل، ریموت درهای پارکینگ، دو عدد کلاشینکف یک عدد وینچستر و ... کشف و ضبط شده است.

 ایسنا

نظرات بینندگان