arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۲ - ۰۳ مهر ۱۴۰۰

تلاش انبوه زائران برای عبور از مرز شلمچه به هر نحو ممکن + ویدیو / اظهارات متناقض درمورد مرز شملچه؛ فرماندار خرمشهر ساعاتی پیش گفت «زائران دارای روادید اضطراری، امکان خروج از مرز را دارند» اما اکنون می گوید مرز مسدود است

در حالی که در روزهای گذشته اعلام شده بود که سفر زیارت اربعین صرفا از طریق هوایی انجام می شود، امروز و در فاصله دو روز تا اربعین، ویدیوهایی از تجمع زائران برای عبور از مرز شلمچه در استان خوزستان منتشر شده است. در یکی از این ویدیو ها زائران تلاش می کنند به هر طریق ممکن از مرز عبور کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ویدیو / هم اکنون مرز شلمچه؛ تلاش انبوه زائران برای عبور از مرز به هر نحو ممکن

در حالی که در روزهای گذشته اعلام شده بود که سفر زیارت اربعین صرفا از طریق هوایی انجام می شود، امروز و در فاصله دو روز تا اربعین، ویدیوهایی از تجمع زائران برای عبور از مرز شلمچه در استان خوزستان منتشر شده است. در یکی از این ویدیو ها زائران تلاش می کنند به هر طریق ممکن از مرز عبور کنند.

به گزارش «انتخاب»، در گزارشی که خبرنگار باشگاه خبرنگاران وابسته به صداوسیما منتشر کرده، او می گوید شرط عبور از مرز، داشتن کارت واکسیناسیون و ویزاست.

امروو همچنین معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر با تاکید بر بسته بودن مرز شلمچه گفت: فقط زائران اربعین حسینی که دارای روادید اضطراری هستند امکان خروج از گذرگاه مرزی شلمچه را دارند.

محمدحیدری با بیان اینکه زائران دارای گذرنامه بدون روادید امکان خروج از مرز شلمچه را ندارند اظهار داشت: زائران اربعینی که روادید سفر هوایی به عراق را دارند بر اساس موافقت دولت عراق می‌توانند روادید خود را به زمینی تبدیل کنند.

وی افزود: در این راستا نماینده کشور عراق برای تبدیل روادید هوایی به زمینی در بخش عراقی مرز شلمچه مستقر شده است.

حیدری با بیان اینکه جمعه شب افرادی که روادید هوایی را باطل و روادید جدید زمینی دریافت کردند موفق به عبور از مرز شلمچه شدند افزود: مرز شلمچه برای زائران فاقد روادید که فقط گذرنامه در دست دارند بسته بوده و این افراد امکان خروج از مرز را ندارند.

وی گفت: در صورتی که کشور عراق موافقت خود را برای بازگشت زائران اربعین از مرز شلمچه اعلام کند امکانات لازم برای خدمات رسانی به زائران در این گذرگاه مرزی فراهم خواهد شد.

حیدری با بیان اینکه تا این لحظه اجازه برپایی موکب برای خدمات رسانی به زائران در مسیر شلمچه داده نشده است گفت: پیش‌بینی می‌شود برای بازگشت زائران از مرز شلمچه و خدمت رسانی به آنها اجازه برپایی موکب در این مرز داده شود.

در حال حاضر تعداد زیادی از زائران بدون روادید در مرز شلمچه حضور دارند و نیروی انتظامی در حال بازگشت دادن انان از مرز است.

نیروی انتظامی از مردم خواسته به مرزهای شلمچه و چذابه مراجعه نکنند زیرا مرزها به روی افراد بدون روادید بسته است.

کشور عراق برای اربعین امسال با ورود هوایی ۶۰ هزار زایر ایرانی با شرایط خاص موافقت کرده است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

 
 
 
 

ادامه اظهارات متناقض درمورد مرز شلمچه

به نوشته ایسنا، فرماندار خرمشهر اظهارات خود مبنی بر بازگشایی مرز شلمچه به روی زائران اربعین را تکذیب کرد و تاکید کرد که این مرز همچنان مسدود است.

نظرات بینندگان