arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۴۲۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۴ - ۰۳ مهر ۱۴۰۰

پنتاگون: برای ادامه حملات هوایی در افغانستان به اجازه طالبان نیاز نداریم

سخنگوی پنتاگون گفت که نیروی هوایی آمریکا به حملات هوایی خود برای هدف قرار دادن تروریست‌ها در افغانستان ادامه می‌دهد و برای انجام این حملات به اجازه طالبان نیازی ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در یک نشست خبری گفت که نیروی هوایی این کشور برای انجام حملات علیه تروریست‌ها در افغانستان نیازی به اجازه طالبان ندارد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا واشنگتن حریم هوایی افغانستان را به عنوان قلمرو هوایی طالبان برسمیت می‌شناسد و برای انجام حملات هوایی علیه تروریست‌ها در افغانستان به هماهنگی و یا اجازه طالبان نیاز دارد، گفت: در حال حاضر هیچ لزومی برای اجازه طالبان جهت انجام این حملات وجود ندارد.

سخنگوی پنتاگون گفت: ما تمام اختیارات لازم برای اجرای عملیات ضد تروریستی «آنسوی افق» را حفظ می‌کنیم و نسبت به حفظ توانایی‌های خود در آینده اطمینان داریم.

کربی خاطرنشان کرد: بدون آنکه بخواهم درباره جزئیات و قوانین مربوط به حملات هوایی اظهارنظر کنم، باید بگویم که در حال حاضر نیازی به هماهنگی با طالبان نیست و نمی‌توانم تصور کنم در آینده هم عملیات ضد تروریستی آنسوی افق منوط چنین هماهنگی‌هایی باشد.

وی در رابطه با احتمال هدف قرار گرفتن پهپادهای آمریکایی توسط طالبان نیز گفت: بطور کلی می‌گویم که در انجام هرگونه عملیات، همه عوامل برای محافظت از نیروهایمان در نظر گرفته می‌شود و این اصل در افغانستان نیز تفاوتی نخواهد داشت.

پیش از این نیز، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید گفته بود که آمریکا به طالبان اعتمادی ندارد و آنها نیز دوستان ما نیستند و این را همیشه گفته‌ایم.

وی با اشاره به اوضاع کنونی افغانستان نیز اضافه کرده بود که تلاش نمی‌کنیم که درباره طالبان افکار خوشایندی ایجاد کنیم ما به آنها اعتمادی نداریم.

نظرات بینندگان