arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۰۳ مهر ۱۴۰۰

بلاتکلیفی و سرگردانی مسافران پروازهای عراق در مشهد/ نبود روادید بهانه شرکت العراقیه برای لغو پروازها

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی گفت: لغو دو پرواز از سوی هواپیمایی العراقیه به مقصد بغداد و نجف منجر به سرگردانی و بلاتکلیفی مسافران این پروازها در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: هفته گذشته یعنی 28 شهریور ماه 1400 شرکت هواپیمایی العراقیه طبق برنامه خود پنج پرواز مسافربری در مسیرهای هوایی بغداد - مشهد - بغداد، بغداد - مشهد - نجف و نجف - مشهد - نجف را لغو کرد و این موضوع سبب نارضایتی و سرگردانی زائران اربعین شد و نداشتن روادید را علت این کنسلی اعلام کرد. اما روز گذشته نیز این اتفاق مجدد تکرار شد و بیش از 300مسافر در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد بلاتکلیف  و سرگردان شدند.

باوجود پیگیری‌های مدیرکل فرودگاه شهید هاشمی‌ نژاد مشهد و استاندار خراسان رضوی همچنان این دو پرواز صورت نگرفته است و مسافران زیادی در سالن‌های پرواز فرودگاه مشهد بلاتکلیف در انتظار مشکل روادید  و سفر به عتبات عالیات هستند.

یکی از مسافران این پرواز می‌گوید: دوم مهرماه به مقصد نجف پرواز داشتیم اما در کمال ناباوری و در حالی که تنها  2روز به اربعین باقی مانده شرکت هواپیمایی اعلام کرد که روادید مسافران آماده نیست و این پرواز لغو است.

یکی دیگر از مسافران نیز گفت: تمامی پروازها به فرودگاه نجف و بغداد در حال انجام است اما نمی‌دانم چرا شرکت هواپیمایی العراقیه امسال با مسافران اینطور برخورد می‌کند این دومین بار است که در این هفته پروازمان به اربعین لغو می‌شود.

در همین راستا، محمود امانی‌بنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت:  شرکت هواپیمایی العراقیه شب گذشته دو پرواز مسافربری خود را باطل و دلیل این اقدام را صادر نشدن روادید برای مسافران ایرانی در فرودگاه‌های مقصد در کشور عراق اعلام کرد.

وی افزود: این شرکت هواپیمایی عراقی به صورت مانیفستی همواره برای مسافران خارجی خود از جمله ایرانیان در فرودگاه‌های عراق روادید صادر می‌کرد و مسافران دو پرواز اخیر طبق روال گذشته اقدامی برای دریافت روادید نکرده‌اند. 

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی تصریح کرد: بنا بر اعلام شرکت العراقیه، روزگذشته ابلاغی مبنی بر صادر نشدن روادید برای مسافران ایرانی در فرودگاه‌های مقصد در خاک عراق به این شرکت هواپیمایی صورت گرفته که بر اساس آن مجاز به انتقال مسافر خارجی به عراق نیست. 

امانی بنی خاطرنشان کرد: پروازهای لغو شده در فرودگاه مشهد هرکدام بیش از 150نفر گنجایش داشتند و در حال حاضر از دیشب تاکنون این مسافران بلاتکلیف و سرگردان در فرودگاه هاشمی نژاد مشهد حضور دارند.

نظرات بینندگان