arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۷ - ۰۳ مهر ۱۴۰۰

استاندار: تا پایان هفته به واکسیناسیون ۷۰ درصدی در قم می‌رسیم

بهرام سرمست روز شنبه در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس در آن شرکت کرده بود، در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه واکسیناسیون ۷۰ درصدی در قم چه زمانی محقق می‌شود، اظهار داشت: فکر می‌کنم که تا پایان این هفته برای جمعیتی که اعلام شده به حد مطلوب برسیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار قم گفت: تا پایان هفته جاری به‌ حد مطلوب واکسیناسیون کرونا در استان خواهیم رسید.

بهرام سرمست روز شنبه در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس در آن شرکت کرده بود، در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه واکسیناسیون ۷۰ درصدی در قم چه زمانی محقق می‌شود، اظهار داشت: فکر می‌کنم که تا پایان این هفته برای جمعیتی که اعلام شده به حد مطلوب برسیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر تمهیدهای پیش‌بینی شده در قم برای مقابله با واکسن هراسی، گفت: واکسن هراسی یک موضوع عمومی است و ربطی به قم و یا یک شهر خاص ندارد، در کل دنیا جریان‌های مخالف واکسن وجود دارند، و در سطح کشور نیز هستند، و در قم هم طبیعتا به لحاظ وجود جریان‌های فکری و گروهی، می‌تواند موضوعیت داشته باشد، ولی میانگین واکسیناسیونی که در قم صورت گرفته از میانگین کشوری بالاتر است و این نشان می‌دهد که استقبال مردم زیاد بوده است.

سرمست افزود: در شورای اطلاع رسانی استان سعی شده که مردم به شیوه‌های اقناعی تشویق شوند و واکسن دریافت کنند، ما شرایط سِنی تزریق واکسن را حذف کردیم، و در حال حاضر نیز به سراغ گروه‌هایی که ناتوان هستند، و امکان حضور در مراکز تجمیعی واکسیناسیون را ندارند، می‌رویم و حتی به صورت سیار تیم‌هایی را فعال کردیم که بتوانند برای جامعه هدف حداکثر پوشش را ایجاد کنند.

استاندار قم تصریح کرد: من خیلی این جریان‌های مخالف واکسیناسیون را جدی نمی‌بینم، چون مردم سلامتی خود را دوست دارند و به آن بها می‌دهند و در کلیت کار، مردم به این موضوع اقبال دارند.

وی افزود: ما مراکز تجمیعی واکسیناسیون را در استان گسترش دادیم، و از نظر تخصیص واکسن نیز پیگیری‌های لازم صورت می گیرد، واکسن در دنیا یک امر شناخته شده و علمی است، اگر تعدادی معدود بخواهند تبلیغات منفی کنند، مردم آنها را پس می‌زنند.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در این جلسه مواردی از قبیل توسعه واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌ها، کنترل مبادی ورودی و خروجی کشور بویژه از سمت عراق مطرح شد، بیان داشت: موضوع آموزش حضوری در روستاها و همچنین مدارس کم جمعیت مورد بحث قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مطابق تصمیم این جلسه شیوه آموزش در برخی مدارس به صورت تلفیقی از آموزش حضوری و مجازی خواهد بود، گفت: در مدارس پرجمعیت نیز مقرر شد، شرایطی فراهم شود که هم واکسیناسیون توسعه یابد و هم پروتکل‌ها رعایت شود تا در فاصله زمانی کوتاه شاهد بازگشایی باشیم.

استاندار قم همچنین گفت: طرح سامانه مدیریت هوشمند بحران‌های سلامت نیز در این جلسه مطرح، و قرار شد در یکی از استان‌ها به صورت آزمایشی انجام، و با پیوست رسانه‌ای پس از ۱۰ روز در کل کشور اجرایی شود.

سرمست در تبیین طرح فوق خاطرنشان کرد: این طرح یک سامانه جامع است که اطلاعات لازم در خصوص واکسیناسیون و همچنین آزمایش‌های مثبت و افراد مبتلا به کرونا و وضعیت اصناف، اتوبوس و اماکن عمومی را ارائه می‌دهد.

وی یادآور شد: با فعالیت این سامانه، محدودیت‌ها به‌ صورت عمومی و کلی نخواهد بود، و به صورت هوشمند اِعمال می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: در حوزه اقتصادی نیز صدور مجوز جابه‌جایی در تبصره ۱۴ قانون بودجه، برای خسارت ناشی از کرونا و تمدید مهلت ثبت‌نام دریافت تسهیلات ودیعه و اجاره مسکن و حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا تا پایان آذرماه و تمدید زمان پرداخت این تسهیلات تا پایان بهمن‌ماه نیز از مصوبه‌های این جلسه بود.

نظرات بینندگان