arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۵۸۴
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۳ - ۰۴ مهر ۱۴۰۰

عادت‌هایی خطرناک که عمرتان را کم می‌کند (قسمت پنجم)

شما خوب غذا می‌خورید. ورزش می‌کنید و تمام تلاشتان را می‌کنید تا از سلامت خود مراقبت کنید، اما آیا این‌ها برای داشتن عمری طولانی کافی است؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شما خوب غذا می‌خورید. ورزش می‌کنید و تمام تلاشتان را می‌کنید تا از سلامت خود مراقبت کنید، اما آیا این‌ها برای داشتن عمری طولانی کافی است؟

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از هلث آنلاین، اگر می‌خواهید یک زندگی طولانی و پربار داشته باشید باید به برخی نکات مهم توجه کنید:

فست فود

خوردن گوشت‌های فرآوری شده

بیکن، سالامی و پپرونی ممکن است بسیار خوش طعم و جذاب به نطر برسد، یک مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی سرطان نشان می‌دهد که گوشت قرمز و فرآوری شده می‌توانند خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد. کاهش یا تغییر رژیم غذایی گیاهی می‌تواند خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها را کاهش دهد.

ورزش

عدم تحرک و ورزش نکردن

ورزش باید هسته اصلی روال سلامتی شما باشد. یکی از عادت‌های بدی که در نهایت باید از آن دوری کنید، داشتن یک سبک زندگی بی تحرک است. یک مطالعه جدید در دانشگاه هاروارد نشان داد که ورزش کردن می‌تواند قلب شما را جوان‌تر کند. فعال شدن بیشتر در برنامه روزانه شما فقط می‌تواند سلامت شما را بهبود بخشد.

ماست

پرهیز از مصرف ماست

هوس خوردن یک غذای شیرین بعد از غذای اصلی خود را دارید؟ بهتر است از ماست طبیعی استفاده  کنید. بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله فشار خون آمریکا، خوردن منظم ماست می‌تواند در طولانی مدت خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد. این میان وعده سالم همچنین می‌تواند به شما در دفع سایر بیماری‌ها از جمله فشار خون بالا، دیابت نوع ۲ و مقاومت به انسولین کمک کند.

وعده های غذایی

صرف وعده‌های غذایی بزرگ

تحقیقات منتشر شده در مجله پزشکی بریتانیا نشان می‌دهد که خوردن وعده‌های غذایی بزرگ یک عامل واقعی در بحران چاقی است. وقتی برای خودتان غذا می‌پزید، باید مطمئن شوید که وعده‌های غذایی خود را در اندازه مناسب نگه دارید.

آب میوه
نوشیدن بیش از حد آب میوه

در حالی که آب میوه اغلب حاوی ویتامین C است، باید از نوشیدن بیش از حد این خوراکی خودداری کنید. اطلاعات دیابت انگلستان توصیه می‌کند از افراط در خوردن نوشیدنی‌هایی مانند آب میوه و اسموتی خودداری کنید. دلیل این توصیه این است که این نوشیدنی دارای سطح بالایی از فروکتوز است که می‌توانند منجر به پوسیدگی دندان، چاقی و دیابت نوع ۲ شود.

نظرات بینندگان