arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۶۰۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۴ - ۰۴ مهر ۱۴۰۰

فقرا درد نمی‌کشند؟!

تحقیقات روانشناسی جدیدی که توسط پژوهشگران دانشگاه دنور در ایالات متحده انجام شده نشان می‌دهد که افراد فقیر کمتر مستعد درد هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تحقیقات روانشناسی جدیدی که توسط پژوهشگران دانشگاه دنور در ایالات متحده انجام شده نشان می‌دهد که افراد فقیر کمتر مستعد درد هستند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از سایکوپست، یک مطالعه جدید، شواهدی را ارائه می‌دهد که افراد طبقه پایین را نسبت به درد جسمی کمتر حساس نشان می‌دهد و این موضوع می‌تواند بر مراقبت‌های پزشکی و توصیه‌های درمانی آن‌ها تأثیر بگذارد. این یافته‌ها در مجله روانشناسی اجتماعی تجربی منتشر شده است.

کوین سامرز پژوهشگر ارشد این مطالعه و دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه دنور و عضو آزمایشگاه تشخیص اجتماعی لوید، می‌گوید: "آمار‌های بهداشت ملی نشان می‌دهد که افراد ثروتمند بیشتر از افراد فقیر به دنبال درمان درد‌های خود هستند. "

  کوین سامرز، نویسنده این مطالعه ادامه می‌دهد:"در این کار، هدف ما درک بهتر این نکته بود که چگونه کلیشه‌ها می‌توانند به چنین نابرابری‌های اجتماعی - اقتصادی (SES) در مراقبت‌های بهداشتی منجر شوند. "

بسیاری از راهکار‌های قبلی به منظور درک بهتر عواملی بود که ممکن است زمینه ساز این اختلافات در درک درد باشند که در سطح ساختاری (عدم دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت یا بیمه) و سطح سلامت بیمار (پایبندی به رژیم‌های درمانی، ورزش، سیگار نکشیدن) متمرکز شده بود. با این حال، کار کمی روی سوگیری‌های احتمالی در سطح دریافت کننده (به عنوان مثال، کلیشه‌ها یا سوگیری‌های ارائه دهندگان خدمات پزشکی) متمرکز شده است که ممکن است به توضیح تفاوت‌های درمانی کمک کند. "

سامرز توضیح داد: "تیم تحقیقاتی ما در درک چگونگی تأثیر سوگیری‌های سطح ادراک کننده بر نابرابری‌های دنیای واقعی تخصص دارد و بنابراین ما از این لنز برای درک بهتر درمان نسبی درد‌های افراد با SES پایین استفاده کردیم. "

در ۱۰  آزمایش، با مجموع ۱۵۸۴ شرکت کننده، محققان پیوسته دریافتند که افراد فقیر احساس درد کمتری می‌کنند. محققان دریافتند افرادی که دارای مشاغل کم درآمد (مانند ظرفشویی) هستند نسبت به افرادی که دارای شغل پردرآمد هستند (مانند پزشک بودن) حساسیت کمتری نسبت به درد دارند. در مقایسه با افراد خیالی که دارای موقعیت اجتماعی و اقتصادی بالا بودند، وضعیت اجتماعی، اقتصادی پایین نسبت به درد کمتر حساس بود.

فقرا

سامرز گفت: "ما دریافتیم که اثرات حساسیت به درد ما در قضاوت‌های افراد سفید و سیاه و مردان و زنان عمومیت یافته است. "

محققان همچنین مکانیسم بالقوه‌ای را در زیر این درک مغرضانه از حساسیت به درد پیدا کردند. افراد فقیر در مقایسه با افراد ثروتمند، سختی‌های بیشتری را در زندگی تجربه کرده اند، که به نوبه خود با کاهش درک حساسیت به درد همراه بوده است.

تصورات مغرضانه از حساسیت به درد نیز پیامد‌های نگران کننده‌ای دارد. سامرز و تیم او دریافتند که شرکت کنندگان فقیر نسبت به همتایان ثروتمند خود وجود دارد که در نتیجه نیاز به درمان کمتری برای تسکین درد ناشی از جراحات مختلف دارند. این تأثیر حتی در بین نمونه‌ای از ارائه دهندگان خدمات پزشکی مشاهده شد.

نظرات بینندگان