arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۰ - ۰۴ مهر ۱۴۰۰

وزیر راه: ۶۴ هزار نفر از زوار اربعین به عراق اعزام شدند / مشکل مسافران هواپیمایی العراقیه رفع شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا ساعت ۶ صبح امروز نزدیک ۶۴ هزار نفر از زوار از مرزهای هوایی و زمینی به عتبات عالیات اعزام شدند که ۵۹ هزار نفر مسافر پروازهای اربعین بودند. تاکنون حدود ۲۵ هزار نفر بلیت بازگشت تهیه کردند و البته انتظار می‌رود این تعداد افزایش یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: وزیر راه و شهرسازی از اعزام ۶۴ هزار نفر از زوار اربعین حسینی به عتبات عالیات از مرزهای زمینی و هوایی تا ساعت ۶ صبح امروز خبر داد.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در ارتباط با پروازهای اربعین گفت: با توجه به مصوبات ستاد اربعین طبق توافقات با دولت عراق مقرر شده بود که ۶۰ هزار زائر اعزام شوند.

وی ادامه داد: تا ساعت ۶ صبح امروز نزدیک ۶۴ هزار نفر از زوار از مرزهای هوایی و زمینی به عتبات عالیات اعزام شدند که ۵۹ هزار نفر مسافر پروازهای اربعین بودند. تاکنون حدود ۲۵ هزار نفر بلیت بازگشت تهیه کردند و البته انتظار می‌رود این تعداد افزایش یابد.

قاسمی افزود: اکنون تلاش داریم نمایندگانی را در فرودگاه‌های نجف و بغداد مستقر کرده که مدیریت و نظارت بر روند بازگشت زائران را انجام دهند. امیدواریم بازگشت زائران، چه به صورت هوایی و چه به صورت زمینی از مرز مهران، بدون مشکل باشد. فعلا ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زمینی زائران هماهنگ کردیم و در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در صورت لزوم این تعداد را افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازدید سرزده شب گذشته خود از فرودگاه امام خمینی (ره) نیز گفت: شب گذشته با توجه به مشکلات موجود، بازدیدی میدانی از فرودگاه امام خمینی (ره) داشتم.

در این بازدید مقرر شد همه کسانی که بلیت هواپیمایی العراقیه را دریافت کرده اما ویزا ندارند، پس از اخذ ویزا به عتبات عالیات اعزام شوند.

وی ادامه داد: بعد از این اقدام همه این مسافران تا بامداد امروز به عراق منتقل شدند و این مشکل مرتفع شد.

نظرات بینندگان