arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۶۵۹
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۱ - ۰۴ مهر ۱۴۰۰

ادعای آژانس: ایران به مفاد توافق دو هفته پیش به طور کامل عمل نمی کند / کارت های حافظه را در همه تجهیزات جایگزین کردیم اما از این اقدام در سایت کرج ممانعت شد

رویترز نوشت: آژانس بین المللی انرژی اتمی روز یکشنبه اعلام کرد ایران به مفاد توافق دو هفته پیش تهران با آژانس، به طور کامل عمل نمی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رویترز نوشت: آژانس بین المللی انرژی اتمی روز یکشنبه اعلام کرد ایران به مفاد توافق دو هفته پیش تهران با آژانس، به طور کامل عمل نمی کند.

به گزارش «انتخاب»؛ در ادامه رویترز نوشت که به گفته آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران به بازرسان آژانس اجازه داده کارت حافظه را در بیشتر تجهیزات جایگزین کنند. اما از انجام این کار در کارگاه ساخت تجهیزات سانتریفیوژ در مجمع تسا در کرج، ممانعت کرده است.

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد تصمیم ایران مبنی بر عدم دسترسی آژانس به کارگاه تولید قطعات سانتریفیوژ در مجمع تسا در کرج، بر خلاف شرایط توافق شده در بیانیه مشترک روز 12 سپتامبر (21 شهریور) ایران و آژانس است."

یکشنبه 21 شهریور، در سفر گروسی به تهران، دو طرف توافق کردند که بازرسان آژانس برای سرویس تجهیزات و تعویض کارت‌های حافظه دوربین‌های نظارتی در تاسیسات هسته‌ای، به ایران سفر کنند.

گروسی در فرودگاه وین گفت اجرای توافق اخیر "خیلی زود" و در "چند روز آینده" آغاز می‌شود و به این ترتیب آژانس قادر خواهد بود "اطلاعات لازم را نگه دارد".

نظرات بینندگان