arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۴ - ۰۶ مهر ۱۴۰۰

طالبان ورود زنان به دانشگاه کابل را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد

محمد اشرف خیرات مشاور جدید طالبان در دانشگاه کابل در توییتر نوشت: تا زمانی که محیط اسلامی مناسب و حقیقی برای همه فراهم نشود، زنان هرگز اجازه نخواهند داشت به دانشگاه ها بیایند یا کار کنند. اول اسلام.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: طالبان پس از تفکیک دانشجویان دختر و پسر در دانشگاههای افغانستان، مشاور جدید این جنبش در دانشگاه کابل اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی از ورود زنان اعم از استاد و دانشجو، به پردیس این دانشگاه جلوگیری می شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه الحره، محمد اشرف خیرات مشاور جدید طالبان در دانشگاه کابل در توییتر نوشت: تا زمانی که محیط اسلامی مناسب و حقیقی برای همه فراهم نشود، زنان هرگز اجازه نخواهند داشت به دانشگاه ها بیایند یا کار کنند. اول اسلام.

دو هفته پیش طالبان رئیس دانشگاه کابل را با یک فرد ۳۴ ساله به نام خیرات جایگزین کرد. با این حال، سندیکای اساتید و معلمان در افغانستان در پیامی به دولت جدید افغانستان، خواستار لغو انتصاب خیرات به عنوان رئیس دانشگاه کابل شدند و عنوان کردند که وی تخصص لازم را برای تصدی این سمت ندارد.

از سوی دیگر حمید الحمیدی سخنگوی سابق وزارت آموزش عالی افغانستان که استاد دانشکده مطبوعات دانشگاه کابل نیز بوده گفت: امیدی نداریم. سیستم آموزش عالی به طور کامل در حال فروپاشی است.

نظرات بینندگان