arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۰۶ مهر ۱۴۰۰

معاون استاندار: تاکنون ۲۰ هزار زائر به کشور از دو مرز خوزستان بازگشته اند

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان با بیان این که پایانه‌های مرزی در وضعیت کنترلی مطلوبی قرار دارند، گفت: ورودی زائرین در حال حاضر از دو پایانه مرزی خوزستان تاکنون ۲٠ هزار نفر گزارش شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان با بیان این که پایانه‌های مرزی در وضعیت کنترلی مطلوبی قرار دارند، گفت: ورودی زائرین در حال حاضر از دو پایانه مرزی خوزستان تاکنون ۲٠ هزار نفر گزارش شده است.

ولی‌اله حیاتی در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت پایانه‌های مرزی استان خوزستان و تدابیر و تمهیدات اتخاذشده برای بازگشت زائرین اظهار کرد: برپایی و استقرار ۵٠ موکب و ایستگاه پذیرایی با ملزومات لازم در شلمچه، ۲٠ موکب و ایستگاه در چذابه و آغاز به فعالیت یک دستگاه ریل باس قطار از خرمشهر به شلمچه و بالعکس با ظرفیت هر رام ۴٠٠ نفر بخشی از تمهیدات برای برگشت زائران حسینی است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: چهار رام قطار از خرمشهر به تهران با ظرفیت هر رام ۵٠٠ نفر و دو ریل باس از خرمشهر به مرکز استان خوزستان به ظرفیت هر رام ۵٠٠ مسافر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان از استقرار ۲٠٠ اتوبوس برون استانی در شلمچه و ۵٠ اتوبوس درون استانی در چذابه به عمق کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴٠ اتوبوس خط واحد در شلمچه مستقر هستند و کار انتقال زائرین را به خرمشهر و آبادان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز انجام می‌دهند.

حیاتی افزود: در همه مسیرها و محورهای مواصلاتی مرزی، اکیپ‌های امداد و نجات و بهداشت و درمان با هدف انجام تست‌های مربوطه بهداشتی از جمله رپید و پی سی آر و یگان‌های انتظامی، پلیس راهور و یگان امداد برای ارائه خدمات انتظامی و کنترلی استقرار دارند.

نظرات بینندگان