arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۲ - ۱۰ مهر ۱۴۰۰

ویندوز ۱۱ تا چند روز آینده منتشر می‌شود / به‌روزرسانی رایگان ویندوز ۱۰

ویندوز ۱۱ بالاخره بعد از سال‌ها تلاش در تاریخ ۵ اکتبر به صورت رسمی منتشر می‌شود. نخستین بروزرسانی اصلی سیستم عامل اصلی مایکروسافت بعد از شش سال به صورت رایگان برای کاربران موجود ویندوز از همان تاریخ در دسترس خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: ویندوز ۱۱ بالاخره بعد از سال‌ها تلاش در تاریخ ۵ اکتبر به صورت رسمی منتشر می‌شود. نخستین بروزرسانی اصلی سیستم عامل اصلی مایکروسافت بعد از شش سال به صورت رایگان برای کاربران موجود ویندوز از همان تاریخ در دسترس خواهد بود.

ویندوز 11 بالاخره بعد از سال‌ها تلاش در تاریخ 5 اکتبر(سه‌شنبه 13 مهرماه) به صورت رسمی منتشر می‌شود که البته دسترسی به عموم مردم به صورت آهسته انجام خواهد شد. نخستین بروزرسانی اصلی سیستم عامل اصلی مایکروسافت بعد از شش سال به صورت رایگان برای کاربران موجود ویندوز از همان تاریخ در دسترس خواهد بود.

ویندوز 11 جدید شامل ویژگی‌هایی مثل طراحی ساده‌تر و بسیار شبیه Mac، منوی استارت به‌روز شده، ابزارهای چندکاره و چندوظیفه‌ای جدید خواهد بود. نحوه به‌روزرسانی به اینصورت است که از طریق Windows Update اعلانی دریافت خواهید کرد که به شما اطلاع می دهد ویندوز 11 در دسترس شما است یا می توانید به صورت دستی آن را بررسی کنید.

اگر مدل رایانه‌ی شما قدیمی‌تر از سال 2017 باشد، امکان اجرای ویندوز 11 نخواهید داشت البته دوره‌ی چهارساله به‌هیچ‌وجه معقول نیست اما برای مشتریان سازمانی یک دوره‌ متوسط محسوب می‌شود. بدین ترتیب به‌ دلیل سرمایه‌ مورد نیاز برای خرید سیستم‌ جدید، احتمالاً بسیاری از شرکت‌ها، رایانه‌های خود را به‌زودی‌ به ویندوز 11 ارتقا نخواهند داد. مایکروسافت دلیل پیش‌نیازهای اعلام‌شده برای اجرای ویندوز 11 را امنیت، سازگاری و قابلیت اطمینان اعلام کرده است.

برای دانلود و نصب ویندوز 11 ابتدا باید بررسی کنید که سیستمتان پیش‌نیازهای مدنظر مایکروسافت را دارد یا خیر. بدین‌منظور، می‌توانید از ابزار انحصاری PC Health Check مایکروسافت استفاده کنید که نسخه جدید آن نیز چند روز قبل در دسترس قرار گرفته است. اگر سیستم شما پیش‌نیازهای مدنظر را داشته باشد، کافی است در برنامه "اینسایدر مایکروسافت" ثبت‌نام کنید و بعد از انجام این مراحل، می‌توانید ویندوز 11 را دانلود و آن را روی سیستم خود نصب کنید.

حداقل مشخصات سخت‌افزاری سیستم مورد نیاز برای اجرای ویندوز 11 عبارت است از:

پردازنده‌ 64 بیتی دو هسته‌ای با فرکانس یک گیگاهرتز

4 گیگابایت رم

64 گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی

نمایشگر 9 اینچی

رزولوشن 1366 در 768

پشتیبانی از UEFI، Secure Boot و TPM 2.0

پشتیبانی از دایرکس ایکس 12 و WWWDM 2.x

مهم‌ترین تغییرات فهرست بالا در مقایسه با ویندوز 10 عبارت 64 بیتی در پردازنده‌ مورد نیاز است. این موضوع به‌معنای حذف نسخه 32 بیتی ویندوز است. البته پشتیبانی از نرم‌افزارهای 32 بیتی همچنان ادامه خواهد داشت. نکته دیگر این فهرست نیاز به نمایشگرهای حداقل 9 اینچی است. بدین ترتیب دیگر نمی‌توان انتظار تبلت یا مینی لپ‌تاپ‌های هشت اینچی با سیستم عامل ویندوز 11 را داشت.

نظرات بینندگان