arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۱۰۲۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۶ - ۱۳ مهر ۱۴۰۰

ضرر ۱۶ میلیارد دلاری صاحب فیسبوک به خاطر قطعی شب گذشته / سقوط زاکربرگ در فهرست ثروتمندان جهان

یک اختلال و ۶ ساعت تداوم آن ضرری معادل ۱۶ میلیارد دلار به مارک زاکربرگ صاحب فیسبوک یعنی یکی از ثروتمندان دنیا تحمیل کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران:  شبی که جهان با اختلال گسترده فیسبوک، واتس اپ و اینستاگرام مواجه شد و در ادامه این اختلال اقتصاد وابسته به این سه شبکه اجتماعی مهم نیز با سقوط قابل توجهی رو به رو شد.

 در عین حال، سرویس‌های زیرمجموعه فیس‌بوک هم با اختلال مواجه شدند و هزاران قطعی در داون‌دی‌تکتور ثبت شد. پس از این اتفاق، گزارش‌هایی از اختلال در جی‌میل و توییتر هم منتشر شد و تعدادی از کاربران در جی‌میل، از عدم دریافت این سرویس شکایت کردند.

پس از قطعی سرویس‌های فیس‌بوک، نت‌بلاکس ضرر واردشده به اقتصاد جهانی را در این مدت، ۵۰۰ میلیون دلار اعلام کرد. این در حالی است که مارک زاکربرگ -مدیرعامل فیس‌بوک- هم تا کنون با ضرر هفت میلیاردی مواجه شده و به جایگاه پنجمین ثروتمند جهان سقوط کرده است.

حالا با گذشت این شب سخت در دنیا مجازی این اختلال بر طرف شده اما ضررهای زیادی به صاحب فیسبوک یعنی "زاکربرگ" یکی از ثروتمندان دنیا تحمیل شده است.

بیل گیتس در لیست ثروتمندان دنیا پشت سر زاکربرگ ایستاد!

 رسانه ها بین المللی تا اینجای کار گزارش داده اند که کارمندان فیسبوک به دلیل وجود اختلال های فنی در این شرکت، واقعا پشت درهای بسته مانده اند! عده ای از این کارمندان به سایت «ورج» گفته اند که فیسبوک سرویس ایمیل Outlook را برای ارتباط کاری در اختیار آنها گذاشته است!

 

 

 ارزش سهام فیسبوک در بازار بورس حدود ۵ درصد، بیش از ۱۶ میلیارد دلار ریزش داشت. همین اتفاق باعث شد تا ثروت شخصی مارک زاکربرگ موسس فیسبوک نیز حدود ۷ میلیارد دلار کاهش پیدا کند. به دلیل همین کاهش او پشت سر بیل گیتس در لیست ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت. اگر محاسبات سرویس نت بلاکس درست باشد، این قطعی که حدود ۶ ساعت طول کشید ضربه ای حدود ۱۶۰ میلیون دلاری به اقتصاد جهانی وارد کرده است.

نظرات بینندگان