arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۳ - ۱۴ مهر ۱۴۰۰

ظریف: پوتین به من گفت، روزی که آمریکا بخواهد به برجام بازگردد و شما سخت‌گیری کنید، دنیا علیه شما خواهد شد / دیپلماسی صحنه فدا شدن است / در پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شجاعت های زیادی رخ داد تا توانستیم جنگ را پایان بدهیم

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیشین ایران در گفت و گویی کلاب هاوسی گفت: یکی از بزرگترین شاخص‌ها در مورد آیت‌الله هاشمی در ذهن من این است که او همیشه آماده فدا شدن برای ملت و منافع کشور بود، دیپلماسی صحنه فدا شدن است و هاشمی بزرگترین نامزد این صحنه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیشین ایران گفت: نامه‌نگاری‌های آیت‌الله هاشمی با صدام به آزاد شدن بخش‌های زیادی از کشور و گشایش‌های بعد از آن انجامید.

به گزارش «انتخاب»؛ به نقل از جماران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیشین ایران در گفت و گویی کلاب هاوسی گفت: یکی از بزرگترین شاخص‌ها در مورد آیت‌الله هاشمی در ذهن من این است که او همیشه آماده فدا شدن برای ملت و منافع کشور بود، دیپلماسی صحنه فدا شدن است و هاشمی بزرگترین نامزد این صحنه است.

ظریف افزود: آیت‌الله هاشمی حتی آماده محاکمه بود، شجاعت او برای دیپلماسی مهمترین مشخصه است، او شجاعت فرماندهی جنگ و صلح را داشت.

در پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شجاعت های زیادی رخ داد

ظریف گفت: آیت‌الله هاشمی همیشه شجاعت داشت و از ضرر جلوگیری می‌کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در دولت های یازدهم و دوازدهم تاکید کرد: در پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شجاعت های زیادی رخ داد تا توانستیم جنگ را پایان بدهیم.

ظریف گفت: نامه‌نگاری‌های آیت‌الله هاشمی با صدام به آزاد شدن بخش‌های زیادی از کشور و گشایش‌های بعد از آن انجامید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات برجام گفت: پوتین به من گفت، روزی که آمریکا بخواهد به برجام بازگردد و شما سخت‌گیری کنید، دنیا علیه شما خواهد شد.

نظرات بینندگان