arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۱۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۳ - ۱۸ مهر ۱۴۰۰

هشدار درباره ضعیف شدن چشم کودکان به خاطر موبایل

پزشکان در یک بررسی جدید دریافتند که بین مدت زمان استفاده از دستگاه‌های دارای صفحه‌نمایش دیجیتال با افزایش و شدت خطر بروز عارضه نزدیک بینی در کودکان و نوجوانان ارتباط وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نقل از هندوستان تایمز،پزشکان در یک بررسی جدید دریافتند که بین مدت زمان استفاده از دستگاه‌های دارای صفحه‌نمایش دیجیتال با افزایش و شدت خطر بروز عارضه نزدیک بینی در کودکان و نوجوانان ارتباط وجود دارد.

گروهی از محققان و کارشناسان از کشورهای سنگاپور، استرالیا، چین و انگلیس در یک بررسی به ارزیابی بیش از ۳۰۰۰ مطالعه پرداختند که در آنها میزان قرار گرفتن در معرض نمایشگرهای هوشمند و بروز عارضه نزدیک بینی در کودکان و جوانان مورد بازبینی قرار گرفته بود.

محققان با تحلیل و کنار هم قرار دادن نتایج مطالعات موجود دریافتند: بالا بودن مدت زمان استفاده از دستگاه‌های دارای صفحه‌نمایش دیجیتال از قبیل تلفن همراه با افزایش حدودا ۳۰ درصدی خطر بروز عارضه نزدیک بینی همراه است. همچنین درصورت افراط در کار کردن با رایانه این خطر به حدود ۸۰ درصد میرسد.

نتایج این تحقیق در حالی منتشر شده که میلیونها کودک در سراسر جهان به دلیل شیوع کروناویروس و تعطیلی مدارس، مدت زمان طولانی را به کار به تجهیزات الکترونیکی اختصاص میدهند.

محققان اظهار داشتند: حدود نیمی از جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ دچار عارضه نزدیک بینی میشوند، بنابر این با موضوعی نگران کننده مواجه هستیم که به سرعت در حال شدت گرفتن است.

به گفته این تیم تحقیقاتی، مطالعه فوق جامع ترین تحقیق انجام شده در رابطه با این موضوع است و نشان دهنده ارتباط بین مدت زمان استفاده از دستگاه‌های دارای صفحه‌نمایش دیجیتال و بروز عارضه نزدیک بینی در جوانان است.

ایسنا

نظرات بینندگان