arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۸ - ۲۰ مهر ۱۴۰۰

مسکو: امکان تشدید تنش‌ها بین مسکو و واشنگتن وجود دارد

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با ویکتوریا نولند همتای آمریکایی خود اعلام کرد که امکان تشدید تنش‌ها بین روسیه و آمریکا وجود دارد. وی ادامه داد: آنچه که مربوط به مسائل صدور روادید بین دو کشور و افزایش دوباره شمار کارکنان مراکز دیپلماتیک روسیه و آمریکا می‌شود، نمی‌توانم بگویم که ما پیشرفت بزرگی داشته‌ایم. خطر تشدید تنش‌ها وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با ویکتوریا نولند همتای آمریکایی خود اعلام کرد که امکان تشدید تنش ها بین روسیه و آمریکا وجود دارد.

ریابکوف سه شنبه بعد از دیدار با همتای آمریکایی خود گفت: این احتمال وجود دارد که روابط روسیه و آمریکا ازجمله در مسائل مربوط به فعالیت سفارتخانه و مراکز کنسولی دو کشور پرتنش شود.

وی در مورد مذاکرات خود با نولند که ۹۰ دقیقه بطول انجامید، اظهار داشت: ما درخصوص مسائل مربوط به روابط دوجانبه گفت و گو کردیم. باتوجه به حضور مقامی از کاخ سفید در هیات آمریکایی، امکان مذاکره صریح بین دو طرف وجود داشت.

وی ادامه داد: آنچه که مربوط به مسائل صدور روادید بین دو کشور و افزایش دوباره شمار کارکنان مراکز دیپلماتیک روسیه و آمریکا می شود، نمی‌توانم بگویم که ما پیشرفت بزرگی داشته‌ایم. خطر تشدید تنش‌ها وجود دارد.

معاون وزیر حارجه روسیه گفت: این امکان را نباید رد کرد که در عرصه هایی که اشاره کردم تنش ها تشدید شود و این موضوع را به شرکای آمریکایی گوشزد کردم.

ویکتوریا نولند معاون وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته برای انجام دیدار کاری سه روزه وارد مسکو شد.

به نوشته روزنامه کامرسانت، معاون وزیر خارجه آمریکا در سفر به مسکو با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد موشکی و هسته ای این کشور و آندره رودنکو معاون دیگر وزارت خارجه روسیه و دیمیتری کوزاک معاون دفتر رئیس جمهوری روسیه دیدار و گفت و گو می کند.

در دستور کار مذاکرات نولند در دیدار با طرف روسی، گفت وگو درباره موضوعات مهم دوجانبه و منطقه ای و بین المللیقرار دارد.

روابط روسیه و آمریکا تیره است و واشنگتن از سال ۲۰۱۴ بیش از یکصد بسته تحریم های اقتصادی و مالی در مورد مسکو وضع کرده و مقامها و شهروندان روس را در فهرست سیاه تحریم ها قرار داده است.



نظرات بینندگان