arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۰ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰

فیلم چینی ظرف ۱۱ روز چهارمین فیلم پرفروش دنیا شد

«نبرد دریاچه چانگجین» به چهارمین فیلم موفق دنیا در سال ۲۰۲۱ بدل شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«نبرد دریاچه چانگجین» به چهارمین فیلم موفق دنیا در سال ۲۰۲۱ بدل شد.

 به نقل از ورایتی، فیلم چینی «نبرد دریاچه چانگچین» در دومین آخر هفته اکرانش در چین، چهارمین فیلم پرفروش امسال در سراسر جهان شد.

این فیلم با کسب ۱۰۹ میلیون دلار در تعطیلات روز ملی، در حالی که اکرانش را از ۳۰ سپتامبر شروع کرده، در مجموع ۶۳۳ میلیون دلار فروخته است.

به این ترتیب این فیلم از «افسانه شانگ‌-چی» دیزنی که تاکنون ۴۰۲ میلیون دلار در سراسر جهان فروخته نیز جلو افتاده است. «گودزیلا در برابر کونگ» هم در سراسر دنیا ۴۶۸ میلیون دلار فروخت.

تنها عناوین اکران شده سال ۲۰۲۱ که بیشتر از «شانگچی» فروخته‌اند «سلام، مامان» با فروش ۸۲۲ میلیون دلار، «۹F» با فروش ۷۱۷ میلیون دلار و «کارآگاه چینی ۳» با فروش ۶۸۶ میلیون دلار هستند.

این فیلم درباره قهرمانان چینی در اولین روزهای جنگ کره است که در جشن‌های سالانه‌ای که از یکم اکتبر در چین شروع می‌شود اکران شد و سود قابل توجهی هم کسب کرد.

ارقام فروش روزانه چین نشان می‌دهد این فیلم روز جمعه که مردم باید در پایان تعطیلات سر کار برمی‌گشتند ۲۵.۶ میلیون دلار فروخت در حالی که روز پنجشنبه که آخرین روز تعطیلات رسمی بود ۶۰.۷ میلیون دلار فروخت.

پیش بینی شده که این فیلم فروشش را با ۸۲۴ میلیون دلار به پایان برساند که رتبه سوم را در رتبه‌بندی فروش چین به خود اختصاص می‌دهد.

مجموع درآمد سینماهای چین در سال ۲۰۲۱ تاکنون ۶ میلیارد و ۱۷۵ میلیون دلار بوده است.

مهر

نظرات بینندگان