arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۲۳۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۱ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰

هشدار صندوق بین المللی پول درباره بیت کوین

صندوق بین‌المللی پولی در گزارش جدید ثبات مالی خود اعلام کرد که پذیرش دارایی‌های رمزنگاری شده و استیبل کوین‌ها در اقتصاد‌های درحال توسعه می‌تواند ثبات اقتصادی و مالی این کشور‌ها را در خطر بیاندازد. هیئت ثبات مالی IMF در این گزارش اعلام کرد خطر هک شدن، عدم شفافیت در صدور و توزیع توکن‌ها، ریسک‌های عملیاتی و نوسانات شدید بزرگترین خطرات این حوزه هستند. بیت کوین با کاهش بیش از ۳ درصد در روز گذشته به ۵۴ هزار دلار رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اقتصادنیوز: در روز گذشته قیمت طلا روند افزایشی طی کرد، اما بیت کوین روند نزولی را پیش گرفت.

قیمت طلا در معاملات سه شنبه آمریکا کمی بالاتر حرکت کرد. این فلز زرد با وجود تقاضای پناهگاه امن در میان نگرانی‌های مربوط به عرضه انرژی در جهان پشتیبانی شد، اما همچنین فشار از شاخص بالاتر دلار آمریکا و بازدهی اخیر اوراق قرضه را افزایش داده است. قیمت آتی طلا در دسامبر (دی) آخرین بار با ۵.۲۰ دلار افزایش به ۱۷۶۱ دلار و ۲۰ سنت رسید. نقره دسامبر آخرین بار با ۰.۰۹۵ دلار کاهش به ۲۲.۵۷ دلار در هر اونس رسید.

با درگیر شدن مشاغل با اختلالات مداوم زنجیره تامین و فشار‌های تورمی، صندوق بین المللی پول روز سه شنبه هشدار داد که بهبود اقتصاد جهانی از همه گیری کووید ۱۹ محدود شده و چشم انداز‌های رشد را برای آمریکا و دیگر قدرت‌های بزرگ صنعتی کاهش می‌دهد.

با توجه به افزایش سرعت تورم این گمانه تقویت شده که بانک‌های مرکزی وادار می‌شوند تا سیاست‌های بسیار انبساطی را مهار کنند، به همین دلیل بازده اوراق قرضه معیار در پیش بینی شرایط پولی شدیدتر افزایش یافت.

بازدهی خزانه داری دو ساله به ۰.۳۴۵۹ درصد رسید، سطحی که آخرین بار از مارس ۲۰۲۰ مشاهده شده بود و از ۰.۳۱۸ درصد در روز جمعه افزایش یافت.

نزول بیت کوین

صندوق بین‌المللی پولی در گزارش جدید ثبات مالی خود اعلام کرد که پذیرش دارایی‌های رمزنگاری شده و استیبل کوین‌ها در اقتصاد‌های درحال توسعه می‌تواند ثبات اقتصادی و مالی این کشور‌ها را در خطر بیاندازد.

این صندوق اعلام کرد خطرات ارز‌های دیجیتال فعلا مهار شده، اما از نهاد‌های نظارتی خواست تا ارز‌های دیجیتال را تحت نظر و کنترل خود داشته باشند.

هیئت ثبات مالی IMF در این گزارش اعلام کرد خطر هک شدن، عدم شفافیت در صدور و توزیع توکن‌ها، ریسک‌های عملیاتی و نوسانات شدید بزرگترین خطرات این حوزه هستند.

بیت کوین با کاهش بیش از ۳ درصد در روز گذشته به ۵۴ هزار دلار رسید.

نظرات بینندگان