arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۳ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰

۳۷ درصد افراد ٦  ماه پس از ابتلا به کرونا همچنان علائم دارند

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که از هر سه نفر مبتلا به کرونا، یک نفر حداقل یک علامت کرونای طولانی را تجربه می‌کند. بسیاری از تحقیقات موجود در مورد این بیماری،نشان می دهند، ترکیبی از علائم، اغلب ماه‌ها پس از بیماری اولیه افراد ادامه دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که از هر سه نفر مبتلا به کرونا، یک نفر حداقل یک علامت کرونای طولانی را تجربه می‌کند. بسیاری از تحقیقات موجود در مورد این بیماری، نشان می دهند،ترکیبی از علائم، اغلب ماه‌ها پس از بیماری اولیه افراد ادامه دارند.


به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از گاردین،   محققان دانشگاه آکسفورد، موسسه ملی تحقیقات سلامت (NIHR) و مرکز تحقیقات زیست پزشکی آکسفورد (BRC) پس از مطالعه بیش از ۲۷۰، ۰۰۰ نفر در حال بهبودی از کرونا در ایالات متحده، مقیاس این مشکل را روشن کرده اند.

آن‌ها دریافتند ۳۷ درصد از بیماران حداقل یک علامت طولانی کرونا را سه تا شش ماه پس از ابتلای اولیه، همراه داشتند.   شایع‌ترین علائم مشکلات تنفسی، علائم شکمی، خستگی، درد و اضطراب یا افسردگی بود.

۳۷ درصد افراد ٦  ماه پس از ابتلا به کرونا همچنان علائم دارند

دکتر مکس تاکت، همکار دانشگاهی NIHR، می‌گوید: "نتایج تأیید می‌کند که بخش قابل توجهی از افراد، در هر رده سنی، می‌توانند تحت طیف وسیعی از علائم و مشکلات در شش ماه پس از کرونا قرار بگیرند. بیش از یک سوم بیماران بین حداقل سه تا شش ماه پس از بیماری کرونا و حداقل با یکی از علائم طولانی کرونا تشخیص داده شدند. "

مطالعه منتشر شده در مجله PLOS Medicine نشان داد علائم طولانی کرونا در افرادی که در بیمارستان بستری شده بودند و در زنان کمی شایع‌تر بود.

عوامل مختلف نیز بر روی علائمی که افراد تجربه می‌کردند، تأثیر می‌گذاشت. به عنوان مثال، افراد مسن و مردان مشکلات تنفسی و مشکلات شناختی بیشتری داشتند، در حالی که جوانان و زنان بیشتر دچار سردرد، علائم شکمی و اضطراب یا افسردگی بودند.

به گفته محققان، بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان بستری می‌شوند در مقایسه با افرادی که نیازی به بستری شدن ندارند، بیشتر دچار مشکلات شناختی مانند مه مغزی و خستگی می‌شوند. افرادی که نیازی به مراقبت در بیمارستان ندارند بیشتر از افرادی که نیاز به بستری شدن دارند دچار سردرد می‌شوند.

نظرات بینندگان