arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۲۲ مهر ۱۴۰۰

کرملین: برای دیدار جدید پوتین و بایدن توافق شد

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که در جریان دیدار ویکتوریا نولند دستیار وزیر امور خارجه آمریکا با یوری اوشاکوف دستیار امور بین الملل رئیس جمهوری روسیه، در مورد دیدار سران روسیه و آمریکا دو طرف توافق کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که در جریان دیدار ویکتوریا نولند دستیار وزیر امور خارجه آمریکا با یوری اوشاکوف دستیار امور بین الملل رئیس جمهوری روسیه، در مورد دیدار سران روسیه و آمریکا دو طرف توافق کردند.

پسکوف امروز (پنجشنبه) به رسانه ها گفت: روز گذشته در جریان دیدار نولند با دستیار امور بین الملل رئیس جمهوری روسیه، موضوع دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا مطرح شد.

وی با بیان اینکه در مورد ادامه تماس های در سطح عالی بین روسیه و آمریکا تفاهم بدست آمد، خطاب به خبرنگاران اظهار داشت: این تفاهم مشخص خواهد شد و بموقع آن را به اطلاع شما خواهیم رساند.

پسکوف در پاسخ به این سوال که دیدار سران روسیه و آمریکا در چه زمانی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کردکه برای دورنمای نزدیک برنامه ریزی می شود.

رئیس جمهوری روسیه روز گذشته در همایش بین المللی انرژی در مسکو گفت که ویکتوریا نولند معاون وزیر امور خارجه روسیه در مذاکرات در مسکو، باطرف روسی در خصوص دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا گفت و گو کرد.

پوتین و بایدن در ماه ژوئن در ژنو دیدار کردند و تاکنون دو بار هم گفت و گوی تلفنی داشته اند.

نولند از روز دوشنبه ۱۱ ماه اکتبر سفر سه روزه ای به مسکو داشت و با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و چند تن دیگر از مقامهای روس دیدار و گفت و گو کرد.

وی روز سه شنبه با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه دیدار کرد و دو طرف درخصوص موضوعات دوجانبه و اختلافات در مورد صدور روادید و فعالیت سفارتخانه ها و سرکنسولگری های دو کشور و نیز تعداد پرسنل دیپلماتیک گفت و گو و مذاکره کردند.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با ویکتوریا نولند همتای آمریکایی خود اعلام کرد که امکان تشدید تنش ها بین روسیه و آمریکا وجود دارد.

به گزارش ایرنا از مسکو ریابکوف سه شنبه بعد از دیدار با همتای آمریکایی خود گفت: این احتمال وجود دارد که روابط روسیه و آمریکا ازجمله در مسائل مربوط به فعالیت سفارتخانه و مراکز کنسولی دو کشور پرتنش شود.

ریابکوف در مورد مذاکرات خود با نولند که ۹۰ دقیقه بطول انجامید، اظهار داشت: ما درخصوص مسائل مربوط به روابط دوجانبه گفت و گو کردیم. باتوجه به حضور مقامی از کاخ سفید در هیات آمریکایی، امکان مذاکره صریح بین دو طرف وجود داشت.

وی ادامه داد: آنچه که مربوط به مسائل صدور روادید بین دو کشور و افزایش دوباره شمار کارکنان مراکز دیپلماتیک روسیه و آمریکا می شود، نمی‌توانم بگویم که ما پیشرفت بزرگی داشته‌ایم. خطر تشدید تنش‌ها وجود دارد.

روابط روسیه و آمریکا تیره است و واشنگتن از سال ۲۰۱۴ بیش از یکصد بسته تحریم های اقتصادی و مالی در مورد مسکو وضع کرده و مقامها و شهروندان روس را در فهرست سیاه تحریم ها قرار داده است.

نظرات بینندگان