arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۷۰۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۲۴ مهر ۱۴۰۰

گلرو: تیم مذاکره کننده به زودی اعلام موجودیت می کند

عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به روند مذاکرات وین، گفت: سیاست‌های دولت بایدن و ترامپ یکسان است و بنابراین نباید به گمان تغییر در مواضع آمریکایی‌ها، در برابر آن‌ها نرمش نشان دهیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به روند مذاکرات وین، گفت که سیاست‌های دولت بایدن و ترامپ یکسان است و بنابراین نباید به گمان تغییر در مواضع آمریکایی‌ها، در برابر آن‌ها نرمش نشان دهیم.

عباس گلرو در خصوص روند مذاکرات وین گفت: جمهوری اسلامی ایران در حال مشخص کردن اعضای تیم مذاکره کننده است و محتوا و چارچوب‌ها نیز باید مشخص شود؛ آنچه که به عنوان محتوا بسته می شود و همچنین شروطی که تعیین خواهد شد، با گذشته فرق دارد.

او در ادامه افزود: اما شرایط آمریکا تفاوت چندانی نکرده است؛ همانطور که «فرید زکریا» در ارزیابی اخیر خود مطرح کرده که هیچ فرقی در سیاست ترامپ و بایدن در برخی موضوعات خصوصا در پرونده هسته‌ای ایران دیده نمی شود؛ بنابراین نباید به گمان تغییر در مواضع آمریکایی‌ها، در برابر آن‌ها نرمش نشان دهیم. تیم مذاکره کننده هم به زودی اعلام موجودیت کرده و چهارچوب خود را اعلام می‌کند و برای مذاکرات آماده می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: در مذاکرات باید به چهار موضوع توجه کنیم؛ یکی اینکه این مذاکرات نباید طولانی شود، دوم اینکه مذاکرات نباید به مسائلی غیر از موضوع هسته ای، مثل مباحث منطقه‌ای گره زده شود؛ سوم اینکه باید ضمانت اجرا داشته باشد زیرا اتفاقی که در برجام افتاد یک تجربه تلخی بود که هیچ ضمانتی در اجرا وجود نداشت. چهارم اینکه در این مذاکرات اصل عزت باید رعایت شود؛ مثلا آنچه که در راکتور هسته ای اراک رخ داد که سیمان در آن ریختند و آن را در گوشه ای گذاشتند، توهین به ملت و دانش یک ملت بود.

او با اشاره به مواضع آمریکا که اعلام کرده محدودیت زمانی برای مذاکرات قائل نمی شویم، خاطرنشان کرد: این امر آسیب جدی به روند مذاکرات وارد خواهد کرد؛ بنابراین مذاکره باید مدت زمان مشخص و اهداف و چارچوب داشته باشد و باید در همان زمانی که توافق شده، به نتیجه برسد.

نظرات بینندگان