arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۸۵۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۲ - ۲۴ مهر ۱۴۰۰

انگلیس: به فشار روی ایران در پرونده زاغری ادامه می‌دهیم

وزیر امور خارجه انگلیس در واکنش به خبر درباره حکم دادگاه تجدیدنظر تهران مبنی بر یک سال حبس تعزیری و ممنوعیت خروج نازنین زاغری که به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی متهم است مدعی شد که به فشار روی ایران در این زمینه ادامه می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزیر امور خارجه انگلیس در واکنش به خبر درباره حکم دادگاه تجدیدنظر تهران مبنی بر یک سال حبس تعزیری و ممنوعیت خروج نازنین زاغری که به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی متهم است مدعی شد که به فشار روی ایران در این زمینه ادامه می‌دهد.

«لیز تراس» روز شنبه با صدور بیانیه‌ای که در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد بدون در نظر گرفتن تابعیت اصلی خانم زاغری به عنوان تبعه ایران ادعا کرد که تصمیم دادگاه «برای بستن اتهامات بی‌اساس علیه نازنین زاغری-رتکلیف، ادامه تکان‌دهنده آزمون بی‌رحمانه‌ای است که او تحمل می‌کند.»

وزیر امور خارجه انگلیس در اظهار نظری مداخله‌جویانه مدعی شد؛ ایران به جای تهدید برای بازگرداندن نازنین به زندان باید او را برای همیشه آزاد کند تا بتواند به خانه‌اش برگردد.

تراس خارج از عرف دیپلماتیک افزود: ما تمام اقداماتی را که می‌توانیم برای بازگرداندن نازنین به خانه انجام و به فشار روی ایران در این زمینه ادامه می‌دهیم.

ساعاتی پیش رسانه‌ها از حکم شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تهران، درباره یک سال حبس تعزیری و ممنوعیت خروج زاغری از ایران خبر دادند.

نظرات بینندگان