arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۹ - ۲۵ مهر ۱۴۰۰

آموزش و پرورش: ۶۵ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله واکسینه شدند

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر با اجری طرح واکسیناسیون و لکه‌گیری واکسینه شدن دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله، آمار دانش‌آموزان واکسینه شده روند افزایشی دارد و تاکنون ۶۵ درصد آنان و اکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر با اجری طرح واکسیناسیون و لکه‌گیری واکسینه شدن دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله، آمار دانش‌آموزان واکسینه شده روند افزایشی دارد و تاکنون ۶۵ درصد آنان و اکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

اعظم گودرزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: تا روز ۲۴ مهرماه، چهار میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز واکسن دریافت کرده‌اند اما با توجه به اینکه طرح واکسیناسیون دانش‌آموزان در روزهای اخیر مورد استقبال خوب دانش‌آموزان و والدین آنها قرار گرفته است، هنوز کار واکسیناسیون و لکه‌گیری در استان‌های مختلف ادامه دارد.

به گفته وی، تا روز ۱۸ مهرماه بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان یعنی حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر واکسینه شدند. همچنین در روزهای ۲۱ و ۲۲ مهرماه طرح لکه‌گیری واکسیناسیون دانش‌آموزان اجرا شد تا طرح واکسینه شدن نسل آینده‌ساز کشور روند افزایشی داشته باشد.

گودرزی اظهار داشت: به همین منظور تعدادی از پایگاه های تجمیعی در برخی از استان‌ها و مراکز جامع خدمات سلامت در همه شهرها پذیرای دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله است تا حداقل دانش‌آموزان واکسینه شده در کشور به رقم ۷۰ درصد در مجموع برسد. البته اگر همه دانش‌آموزان برای زدن واکسن به این مراکز مراجعه کنند که هم خود و هم خانواده‌هایشان را در برابر کرونا بیشتر ایمن خواهند کرد.

گودرزی خاطرنشان کرد: طرح واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله به صورت اختیاری با اجازه والدین همچنان ادامه دارد. البته توصیه می شود کسانی که هنوز واکسن نزده‌اند، زودتر برای دریافت واکسن مراجعه کنند تا زمینه ایمنی خود و خانواده خود را فراهم کنند.

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: با تکمیل این طرح، در صورتی که در نیمه آبان دوم به صورت تدریجی مدارس کشور بازگشایی شود، خانواده‌ها نگرانی کمتری نسبت به سلامت فرزندان خود خواهند داشت چون با واکسینه شدن ایمنی دانش‌آموزان به صورت نسبی تامین می‌شود.

گودرزی ادامه داد: طرح واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله از روز ۱۵ مهرماه به صورت رسمی آغاز شد اما پیش از آن در مراکز جامع سلامت وزارت بهداشت نیز واکسیناسیون این افراد انجام می شد که امیدواریم روند رو به رشدی از واکسیناسیون را در روزهای آینده را شاهد باشیم.

به گفته وی، در مجموع ۵۰۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون برای دانش‌آموزان در سراسر کشور پیش‌بینی شده است تا والدین بتوانند در نزدیکترین مرکز نسبت به واکسینه کردن فرزندان خود اقدام کنند، اگرچه در این زمینه هم هیچ اجباری برای حضور در این مراکز وجود ندارد و والدین می‌تواند در مراکز جامع سلامت وزارت بهداشت برای تزریق واکسن فرزند خود مراجعه کنند.

گودرزی اظهار داشت: از آنجا که بیش از ۶ میلیون دانش‌آموز در سنین ۱۲ تا ۱۸ سال در حال تحصیل هستند و امکان بروز پاندمی جدید ویروس کرونا وجود دارد، به منظور برای واکسینه شدن ۷۰ درصد جمعیت کشور، دانش‌آموزان نیز در ردیف واکسینه شدن قرار گرفتند.

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که چرا هنوز تعدادی از دانش‌آموزان برای تزریق واکسن مراجعه نکرده‌اند، تاکید کرد: به منظور ساماندهی وضعیت واکسیناسیون دانش‌آموزان سامانه‌ای طراحی شده است که روزانه ادارات آموزش و پرورش آمار را رصد می‌کنند. البته اکنون روزانه روند افزایشی تزریق واکسن دانش‌آموزان را شاهد هستیم که امیدواریم تا روزهای آینده آمار دانش‌آموزان واکسینه شده حداقل به ۷۰ درصد برسد.

به گزارش ایرنا، طبق آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا روز گذشته (۲۴ مهر ماه) ۴۸ میلیون و ۱۵ هزار و ۱۵۹ نفر دز اول واکسن کرونا و ۲۳ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۱۱۸ نفر نیز دز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۷۱ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۲۷۷ دز رسیده است.

در حال حاضر ۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهر در وضعیت زرد و ۱۰۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

نظرات بینندگان