arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۳ - ۲۵ مهر ۱۴۰۰

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی: ۹۴ درصد افرادی که سال گذشته ثبت نام کردند، وام ازدواج گرفتند / امسال ۳۶۰ هزار نفر تا پایان مرداد ثبت نام کرده اند؛ ۲۰۰ هزار نفر نیز وام را دریافت کرده اند

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی گفت: همه ساله بیش از ۹۵ درصد از افرادی که ثبت‌نام می‌کنند وام ازدواج را دریافت می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایبِنا: دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی گفت: همه ساله بیش از ۹۵ درصد از افرادی که ثبت‌نام می‌کنند وام ازدواج را دریافت می‌کنند.

علیرضا قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در گفتگو با شبکه خبر پیرامون آخرین وضعیت پرداخت وام ازدواج در شبکه بانکی کشور با اشاره به اینکه افراد متقاضی وام ازدواج باید در سامانه بانک مرکزی ثبت نام کنند اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ حدود ۷۸۸ هزار نفر ثبت نام کردند که از میان افراد ثبت نام شده، برای حدود ۷۴۱ هزار نفر منجر به پرداخت تسهیلات ازدواج شد و تسهیلاتشان را از بانک ها دریافت کردند. به عبارت دیگر بالای ۹۴ درصد افراد در سال گذشته وام ازدواج را دریافت کرده اند و همچنین وام ازدواج ۴۷ هزار و ۷۰۰ نفر نیز در پایان سال ۹۹ باقی مانده بود که در سال جاری پرداخت شد.

به گفته قیطاسی، حدود ۳۶۰ هزار نفر تا پایان مردادماه امسال در سامانه بانک مرکزی ثبت نام کرده اند که بیش از ۲۰۰ هزار نفر نیز تسهیلات وام ازدواج را دریافت کرده اند.

وی افزود: روال به این صورت است که افرادی که ازدواج می کنند و قصد دریافت وام ازدواج از شبکه بانکی کشور دارند، ابتدا باید در سامانه بانک مرکزی ثبت نام کنند و بعد از اینکه ثبت نام کردند و بانک مورد نظرشان مشخص شد، پیامکی برای آنها ارسال می شود. سپس می بایست ظرف ده روز به بانک مراجعه کنند و مدارک لازم را ارائه کنند و بانک هم بر اساس سهمیه پیش بینی شده، وام ازدواج را پرداخت کند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی یادآور شد: همه ساله بیش از ۹۵ درصد از افرادی که ثبت نام می کنند وام ازدواج را دریافت کرده اند.

نظرات بینندگان