arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۳۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۲۶ مهر ۱۴۰۰

الهلال ؛ آسیایی جهش یافته / وقتی همه خواب بودیم، آنها بیدار شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید مهدی فاطمی: مرثیه سرایی بعد از هر شکست دردی را درمان نمی کند. پرسپولیس به صد دلیل ریز و درشت بازی مقابل آبی های ریاض را باخت و ذکر مصیبت خوانی های بعد از آن بی فایده است اما آنچه در این مقطع باید به آن پرداخته شود رویکرد معکوس و عقب گرد فوتبال داخلی ماست. باخت یک یا دو تیم باشگاهی از حریفی سنتی که متاسفانه از نظر سیاسی و فرهنگی هم دارای اختلافات اساسی با آنها هستیم شاید آنچنان مهم نباشد لکن بی توجهی به این مهم نه تنها فوتبال باشگاهی که تیم ملی ما را هم دچار مشکلات بزرگتر خواهد کرد
استقلال اگر به الهلال باخت تیمی در‌هم شکسته و بی تجربه بوذ. آنها در غیاب بهترین نفرات خود ، با چند چهره جوان و جدید که حتی فرصت تمرین و مسابقه چندانی در‌ جمع آبی پوشان نیافته بودند به مصاف حریف صاحب نام خود رفته بودند که خرید های گران قیمت و مطرحی داشته و هیچ شباهتی با آن تیم متوسط رو به ضعیف مرحله قبل نداشت اما با این حال در دقایق زیادی از مسابقه بر بازی تسلط داشته و موقعیت های زیادی روی دروازه حریف خلق کردند به‌طوری که سنگربان حریف عنوان بهترین بازیکن زمین را کسب کرد.

اما پرسپولیس قهرمان بلامنازع و پنج ساله فوتبال ایران و فینالیست سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ آسیا نمایشی بسیار دور از انتظار و ضعیف ارائه کرده و تعجب همگان را بر انگیخت. این تیم تنها نماینده باقیمانده ما‌در‌جمع هشت تیم پایانی بود که امید زیادی به تکرار موفقیت های قبلی اش می رفت اما گویی بدون هیچ برنامه ای راهی ریاض شده بود. در بازی دیشب الهلال حریفی را در‌مقابل داشت که نه میل به حمله داشت و توان و استحکام در دفاع! خط میانی از‌ کار افتاده و در‌کل تیمی سراسیمه و‌ مستاصل که از همان میانه های بازی آرزوی شنیدن سوت پایان را‌داشت!

اینکه یحیی گلمحمدی چه حسابی روی حریف جهش یافته اش داشته که اینچنین ساده و بی دردسر پیروزی را تقدیم آنها می‌کند مقوله دیگری ست اما بد‌نیست مرحله مقدماتی را به خاطر بیاوریم. آن روزها که سرخآبی ها صدرنشین گروه‌های خود شدند اما همین الهلال تا آستانه حذف هم رفت! چهار گلی که آنها از استقلال تاجیکستان خوردند شاید ما را به خواب غفلت برده باشد اما یقینا بیداری غول سه ستاره سعودی را در پی داشته است!

بازی درخشان و تحسین برانگیز الهلال برابر پرسپولیس به طور قطع اتفاقی نبوده است. آنها چنین نمایشی را بارها و بارها مرور کرده اند. بازی با ما را جدی گرفتند. درست از همان لحظه اعلام قرعه مرحله یک هشتم و رویارویی با استقلال مسیر و هدف گذاری درستی را تعیین کرده و به آنچه می خواستند رسیدند.

شنبه را اگر روز فاجعه باری برای فوتبالمان ندانیم دستکم روزی بود که حقیقت فوتبال داخلی ما را برملا کرد. فوتبالی ورشکسته از منظر باشگاهی که در رده ملی با خوش شانس زیاد از بازیکنان ساخته و پرداخته شده در تیم ها و لیگ های خارجی بهترین بهره را برده است.

نظرات بینندگان