arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۳۳۹۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۳ - ۲۷ مهر ۱۴۰۰
پژوهشگران انگلستان بررسی کردند:

ارتباط متقابل اختلالات خواب با افسردگی

پژوهشگران می‌گویند کیفیت خواب ضعیف و مسائل مربوط به سلامت روانی با یکدیگر مرتبط هستند و هریک به شکل بالقوه باعث ایجاد دیگری می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پژوهشگران می‌گویند کیفیت خواب ضعیف و مسائل مربوط به سلامت روانی با یکدیگر مرتبط هستند و هریک به شکل بالقوه باعث ایجاد دیگری می‌شود.

کارشناسان می‌گویند که تاثیر خواب ضعیف بر سلامت روان در طول تاریخ کم اهمیت بوده است.

آن‌ها می‌گویند این تحقیقات اخیر بر ضرورت ایجاد عادات خوب خواب از جمله خوابیدن و بیدار شدن تقریباً در هر روز تأکید می‌کند. بر اساس یک مطالعه جدید که در مجله PLOS Medicine منتشر شده است، افرادی که در شرایط  روانی بدی قرار دارند، احتمال بیشتری برای خوب نخوابیدن دارند.

این مطالعه  بر اساس داده‌های ۸۹۲۰۵ شرکت کننده در انگلستان انجام شد که شتاب سنج بر روی مچ دست داشتند و حرکت بدنشات  ۲۴ ساعت در روز به مدت یک هفته دنبال می‌شد. به گفته PLOS Medicine، این بزرگترین مطالعه در نوع خود است که تاکنون انجام شده است.

ارتباط متقابل اختلالات خواب با افسردگی

محققان می‌گویند اندازه گیری کیفیت خواب به اندازه ثبت کل خواب برای کار آن‌ها مهم است. دکتر مایکل واینبرگ، سرپرست این مطالعه و محقق در مرکز نورواینفورماتیک کرمبیل،   گفت: "رابطه بین خواب و سلامت روان دو طرفه است. خواب ضعیف به سلامت روانی ضعیف و سلامت روانی ضعیف به خواب ضعیف کمک می‌کند. تفاوت الگوی خواب ویژگی همه بیماری‌های روانی بود که ما بدون توجه به تشخیص آن‌ها را مطالعه کردیم. "

آخرین تحقیقات به وضوح رابطه بین سلامت روان و خواب را تایید می‌کند، که باعث می‌شود پزشکان به طور فزاینده‌ای از اهمیت ارتباط بین این دو آگاه شوند. شدیدترین مثال اختلالات خواب و بیماری‌های روانی رابطه بین خواب ضعیف و خودکشی است.

محققان  می‌گویند که تا ۸۰ درصد از افرادی که از مشکلات روانی رنج می‌برند، می‌توانند مشکل خواب داشته باشند. دکتر مایکل ماک، متخصص اختلالات خواب CAMH، به PLOS Medicine گفت: "ما می‌دانیم که اختلالات خواب بار زیادی را برای جامعه به همراه دارد، از جمله بار اقتصادی و ما می‌دانیم که درمان‌هایی که کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد، چه درمان باشد یا برخی از انواع دارو‌ها، می‌تواند نتایج سلامت روانی را بهبود بخشد. این شامل داشتن یک برنامه معمول، خوابیدن هر شب در ساعت مشخص و بلند شدن همزمان است و خاموش کردن دستگاه‌های دیجیتالی قبل از خواب نیز در مهمانی مفید است. "

نظرات بینندگان