arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۳ - ۲۸ مهر ۱۴۰۰

آزمایشی که احتمال بستری شدن افراد در اثر کرونا را محاسبه می‌کند

محققان استرالیایی در مطالعه اخیرشان از توسعه آزمایش کووید-۱۹ جدیدی خبر داده‌اند که می‌تواند احتمال ابتلای افراد به کرونای شدید را محاسبه کند. این آزمایش منحصر به فرد اطلاعات ژن‌های مرتبط با شدت ویروس را با برخی ویژگی‌های افراد مانند سن، جنسیت، وزن و سلامت عمومی آن‌ها برای برآورد خطر ابتلای آن‌ها به نوع شدید این بیماری ترکیب می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: محققان استرالیایی در مطالعه اخیرشان از توسعه آزمایش کووید-۱۹ جدیدی خبر داده‌اند که می‌تواند احتمال ابتلای افراد به کرونای شدید را محاسبه کند.

به گزارش دیلی میل، بسیار مهم است که بدانیم در صورت ابتلا به کووید-۱۹، چقدر احتمال دارد که در بیمارستان بستری شویم؟ این کار با کمک یک آزمایش ژنتیکی جدید قابل پیش‌بینی است چرا که این آزمایش با بررسی نمونه بزاق افراد احتمال ابتلای آنها به کووید شدید را پیش‌بینی می‌کند.

این آزمایش منحصر به فرد اطلاعات ژن‌های مرتبط با شدت ویروس را با برخی ویژگی‌های افراد مانند سن، جنسیت، وزن و سلامت عمومی آنها برای برآورد خطر ابتلای آنها به نوع شدید این بیماری ترکیب می‌کند.

برای توسعه این آزمایش ۱۳۰ پوندی، دانشمندان استرالیایی ۲۲۰۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ را که علائم آنها به حدی شدید بود که نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشتند را با ۵۴۰۰ بیمار دیگر که آزمایش کووید-۱۹ آنها مثبت بود اما فقط علائم خفیف یا بی علائم بودند، مقایسه کردند.

محققان استرالیایی ژن‌هایی که ارتباط جدی با کووید-۱۹ شدید داشتند را مورد بررسی قرار دادند و آن اطلاعات را با اطلاعات شخصی و شرایط بهداشتی مانند دیابت، فشار خون بالا و مشکلات تنفسی ترکیب کردند و توانستند با دقت ۷۳ درصد احتمال ابتلای افراد به کووید-۱۹ شدید را پیش‌بینی کنند.

طی این آزمایش افراد تنها باید بزاق خود را در یک لوله گذاشته و سپس نمونه بزاق برای تجزیه و تحلیل ژنتیکی ارسال شود.

نظرات بینندگان