arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۷ - ۲۹ مهر ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / دیدار نماینده ویژه رئیسی با هیات طالبان / ایران ورود کامیون ها به قره‌باغ را ممنوع کرد / پیوند موفقیت‌آمیز کلیه خوک به انسان / معاون شهردار تهران: مهاجران افغانستانی باید برگردانده شوند / توضیح پلیس درباره حواشی بازداشت یک خانم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

معاون شهردار تهران: مهاجران افغانستانی باید برگردانده شوند
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران گفت: تهران از حضور اتباع مهاجر افغانستان اشباع شده است و باید جلوی ورود حجم جدید از مهاجران به پایتخت گرفته شود. ما تاکید داریم که باید شان انسانی اتباع افغانستان که به ایران مهاجرت کرده اند نیز به خوبی رعایت شود. امین توکلی زاده یادآورشد: دستگاه های مسئول موظف هستند که ابتدا جلوی مهاجرت اتباع افغانستان به ایران را به اهر نحو ممکن بگیرند و افرادی را که مهاجرت کرده اند، برگردانند و از مرزها رد کنند، زیرا تهران وضعیت مناسبی در این زمینه ندارد.

دیدار نماینده ویژه رئیسی با هیات طالبان
ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان گفته است که "هیئتی به سرپرستی مولوی عبدالسلام حنفی معاون رییس الوزرای امارت اسلامی در مسکو با آقای کاظمی قمی نماینده ویژه رییس جمهور و هیئت همراه وی دیدار کرده است.

فوت ۱۶۲ نفر دیگر با کرونا
بنابر اعلام وزارت بهداشت از در شبانه روز منتهی به ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۷۷۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۹۸ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۷۳۷ نفر رسید. ۱۶۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۴ هزار و ۵۸۵ نفر رسید.

پیوند موفقیت‌آمیز کلیه خوک به انسان
پزشکان در نیویورک موفق شدند کلیه یک خوک را به یک انسان پیوند بزنند. در این عمل پزشکان با مهار ملکول محرک در بدن خوک که معمولا باعث پس زده شدن سریع عضو پیوندی می شود، کلیه حیوان را بر روی زنی که دچار مرگ مغزی شده بود آزمایش کردند. خانواده این زن که پیش‌تر از نارسایی کلیه در رنج بود، به محققان اجازه دادند تا قبل از جدا شدن دستگاه‌های حیاتی از بدنش این آزمایش انجام شود.

ایران ورود کامیون به قره‌باغ را ممنوع کرد
سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طی بخشنامه‌ای ورود رانندگان و اتباع ایرانی به منطقه قره‌باغ و لاچین جمهوری آذربایجان را ممنوع اعلام کرد. راهداری گفته رانندگان و اتباع ایرانی به منظور عدم مواجهه با پیامدهای آن و حساسیت‌های موجود برای احترام به تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان از طریق جمهوری ارمنستان وارد شهر لاچین و منطقه قره‌باغ نشده و شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی نیز از امضا هرگونه قرارداد تجاری با منطقه قره‌باغ،‌صدور اسناد حمل، ارسال و تخلیه محمولات و امثالهم به آن منطقه اجتناب کنند.

توضیح پلیس درباره حواشی بازداشت یک خانم
سرهنگ مراد مرادی معاون اجتماعی پلیس پایتخت درخصوص مطرح شدن استفاده از ابزار زنده‌گیری حیوانات در بازداشت یک زن که چندی پیش فیلم آن منتشر شد، توضیح داد. وی گفت: آن چوب نیس و بند کیف خانمی هست که محکم گرفته است.

نظرات بینندگان