arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۳۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۰ - ۲۹ مهر ۱۴۰۰
روزنامه‌گردی در «انتخاب»؛

روزی که محمد منتظری دستگیر و تحویل کمیته شد!

شیخ محمد منتظری طبق معمول سخنرانی‌هایش در خصوص مقامات مملکتی شروع به صحبت کرد و هنوز چند دقیقه‌ای از سخنرانی‌اش نگذشته بود که یکی از مقامات مملکتی را مردی صهیونیست معرفی کرد و در این هنگام مردم به سوی وی هجوم بردند و محمد منتظری برای گریز از دست مردم خشمگین که شعار می‌دادند: «حزب فقط حزب‌الله» از در غربی مسجد به سوی بازار فرار کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»؛ محمد منتظری بعدازظهر دیروز [شنبه ۲۸ مهر ۱۳۵۸] در حال سخنرانی در مسجد امام خمینی مورد حمله‌ی مردم قرار گرفت.

حدود ساعت ۴ بعدازظهر دیروز [شنبه ۲۸ مهر ۱۳۵۸] شیخ محمد منتظری در حالی که عده‌ای از یارانش وی را همراهی می‌کردند، در مسجد امام خمینی «شاه سابق» حضور یافت و در حضور جمعی از مردم شروع به سخنرانی نمود. با شروع سخنرانی اندک اندک تعداد جمعیت افزایش یافت و عده‌ای از کسبه‌ی بازار و رهگذران نیز به جمع شنوندگان پیوستند.

شیخ محمد منتظری طبق معمول سخنرانی‌هایش در خصوص مقامات مملکتی شروع به صحبت کرد و هنوز چند دقیقه‌ای از سخنرانی‌اش نگذشته بود که یکی از مقامات مملکتی را مردی صهیونیست معرفی کرد و در این هنگام مردم به سوی وی هجوم بردند و محمد منتظری برای گریز از دست مردم خشمگین که شعار می‌دادند: «منافق برو گم شو»، «حزب فقط حزب‌الله» از در غربی مسجد به سوی بازار فرار کرد. لیکن مردم اطراف بازار را محاصره کردند وی را دستگیر و در یک مغازه‌ی ساعت‌فروشی حدود یک ساعت زندانی نمودند. در این مدت یاران شیخ محمد منتظری و طرفدارانش در مقابل مردم شروع به شعار دادن نموده و با تهدید قصد رهانیدن منتظری را داشتند.

یکی از شاهدان عینیِ قضیه به نام «بزازی» که از کسبه‌ی بازار است ضمن گله از دولت انقلابی در خصوص شیخ محمد منتظری اظهار داشت: «از طرفی اعلام می‌دارند که وی تحت تعقیب است و حکم بازداشتش صادر شده و از طرفی ما چندین بار به کمیته‌ی مرکزی، دادستانی انقلاب تلفن کردیم و گفتیم شیخ منتظری را دستگیر کرده‌ایم، بیایید تحویل بگیرید ولی به ما جواب سربالا دادند. اگر خبر صدور حکم بازداشت ایشان دروغ است چرا پس از چاپ در روزنامه‌ها خبر را تکذیب نکردند. اگر خیر صحیح است واقعا حکم بازداشت منتظری صادر شده، پس چرا برای دستگیری‌اش حتی در چنین شرایطی اقدام نمی‌کنند. در حالی که اگر موضوع دستگیری یک ساواکی در بین بود بلافاصله دویست تا پاسدار می‌ریختند و محل را محاصره می‌کردند.»

یکی از کسبه‌ی بازار به خبرنگار کیهان گفت: «دیروز تلاش یاران شیخ محمد منتظری برای رهایی‌اش به نتیجه نرسید و او را تحویل کمیته‌ی مسجد امام خمینی دادیم.»

گزارش خبرنگاری شهری کیهان حاکیست که منتظری یک ساعت بعد از کمیته فرار می‌کند.

منبع: کیهان: یک‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۵۸

نظرات بینندگان