arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۳۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۲ - ۳۰ مهر ۱۴۰۰

امام جمعه تهران: بزرگترین خسارت کرونا، نداشتن نماز جمعه بود

امام جمعه موقت تهران در اولین نماز جمعه تهران پس از ۲۰ ماه وقفه گفت: از بزرگترین خسارت های کرونای منحوس ممنوعیت و نداشتن نماز جمعه در کشور به ویژه در تهران بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: امام جمعه موقت تهران در اولین نماز جمعه تهران پس از ۲۰ ماه وقفه گفت: از بزرگترین خسارت های کرونای منحوس ممنوعیت و نداشتن نماز جمعه در کشور به ویژه در تهران بود.

محمدجواد حاج علی‌اکبری در خطبه‌های اولین نماز جمعه تهران از زمان شروع شیوع ویروس کرونا گفت: مهمترین مساله بین امت اسلامی اتحاد صفوف جان‌ها و اندیشه‌های آنهاست که از آن به عنوان "اخوت" تعبیر می‌شود؛ خداوند از مومنان می‌خواهد که با بردباری، محبت و دوستی مشکلات درونی امت باید به دست خود امت اسلامی حل و فصل شود. سلیقه‌ها و دیدگاه‌های مختلف در ساحت پیامبر (ص) حل و فصل می شد و این در سیره، بیان و اخلاق نبوی رحمت درونی امت در نظر گرفته شده است.

خطیب جمعه تهران گفت: بر وحدت درونی با توجه به تلاش دشمن که هر روز برنامه تازه‌ای برای استحاله امت اسلامی دارد، تاکید می‌شود. از این رو وحدت و اتصال ایمانی و اخوت امت بسیار مهم است و پشتوانه این وحدت، تقواست. باید تقوای الهی را در عالی‌ترین سطح رعایت کنید و این پشتوانه دوستی، محبت و مودت ملت می شود، چرا که این وحدت در معرض خطرهای زیادی از جمله خواهش‌های نفسانی است.

حاج علی‌اکبری ادامه داد: جمهوری اسلامی بر اساس طبع محمدی خودش از آغاز تاسیس تاکنون مساله وحدت درونی امت اسلامی را در دستور کار ویژه خودش قرار داده است و با دو امام پیشتاز نهضت انقلاب اسلامی، پرچم‌دار وحدت اسلامی است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالروز ولادت پیامبر اسلام تصریح کرد: علاوه بر تولد پیامبر(ص) و امام صادق(ع)، در سالروز تولد مسجد و نماز جمعه در این ماه عزیز هستیم و در این روزها اولین مسجد (قبا) بنیان گذاری شد و در ۱۶ ربیع الاول اولین نماز جمعه توسط پیامبر اسلام در مدینه به جا آورده شد و خطبه خواندند.

وی در ادامه با اشاره به یک دوره محدودیت و محرومیت از نماز جمعه گفت: نماز جمعه مجدد به ما برگشت و این روز شیرینی است برای ما. کرونای منحوس از بزرگترین خسارت هایش ممنوعیت و نداشتن نماز جمعه در کشور به ویژه در تهران بود.

در عین حال مجموعه نهادهای دینی به نفع سلامت عمومی مردم در پرتو رهنمود رهبری خوش درخشیدند و نهاد نماز جمعه سربلند در هماهنگی با ستاد مقابله با کرونا در انواع و اقسام کمک ها همراه بود و از همه ائمه جمعه و نمازگزاران تشکر می کنیم. ما ۷۰۰ نماز جمعه در ایام کرونا داشتیم اما تذکری در رابطه با رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی نداشتیم.

هم چنین از ستاد ملی مقابله با کرونا هم تشکر می کنیم که اجازه دادند نماز جمعه بعد از ۲۰ ماه برگزار شود و از امام جمعه عالی قدر تهران یعنی رهبری انقلاب که مجوز را به همه ما دادند، تشکر می کنیم.

نظرات بینندگان