arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۳۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۸ - ۰۱ آبان ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / حضور کارمندان واکسن نزده ممنوع شد / ۳۰ میلیون نفر زیر خط فقر مطلق / تکذیب سکته ضرغامی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

حضور کارمندان واکسن نزده ممنوع شد
رییس سازمان اداری و استخدامی در بخشنامه‌ای به تمام دستگاه‌های اجرایی به استثنای نیروهای مسلح ضمن اعلام پایان دورکاری کارمندان دولت تاکید کرد از حضور کارمندانی که تا اول آبان ماه حداقل یک دز واکسن را دریافت نکردند، جلوگیری شود.

تکذیب سکته ضرغامی
مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبرها درباره سکته قلبی عزت الله ضرغامی را تکذیب کرد.

۳۰ میلیون نفر زیر خط فقر مطلق
معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در گزارشی اعلام کرد که تا سال ۹۹، ۲۶ میلیون نفر از جمعیت کشور در فقر مطلق زندگی می‌کردند. انتظار می‌رود تا پایان این سال و با توجه به شیوع گسترده کرونا در کشور و خروج حدود دو میلیون نفر از بازار کار، تعداد افرادی که در فقر مطلق زندگی می‌کردند از ۲۶ میلیون نفر به حدود ۳۰ میلیون نفر برسد.

بازیگر هالیوود هنگام فیلمبرداری، فیلمبردار را کشت 
در اتفاقی عجیب «الک بالدوین» بازیگر آمریکایی در صحنه فیلمبرداری فیلم جدیدش با شلیک گلوله ای که قرار بود مشقی باشد، فیلمبردار فیلم را کشت و کارگردان نیز به شدت مجروح شد.

آیت الله جوادی آملی: باتوجه به هماهنگی سه قوه، هیچ بهانه ای برای عدم رفع مشکلات کشور وجود ندارد
آیت الله جوادی آملی در دیدار محمدباقر قالیباف رئیس مجلس با اشاره به لزوم هماهنگی میان قوای سه گانه کشور خاطرنشان کرد: اکنون این هماهنگی میان قوای سه گانه کشور وجود دارد ولذا هیچ بهانه ای برای عدم رفع مشکلات کشور وجود ندارد.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، از ۲۹ تا ۳۰ مهرماه ۱۴۰۰ تعداد ۱۱ هزار و ۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۱۴۷۷ نفر از آنان بستری شدند و مجموع بیماران به ۵ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۵۸۹ نفر رسید. همچنین ۱۶۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۴ هزار و ۹۲۸ نفر رسید.

آیت الله صافی گلپایگانی: اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم صحیح نیست
آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توصیه حقیر این است که باید با تمام کشورهای دنیا با عزّت و اقتدار رابطه داشته باشیم. اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم صحیح نیست و به ضرر مردم عزیزمان است. شما باید با عقلانیت و تعامل سازنده، حقوق ملت را احقاق کنید. امروز یکی از راه‌های اصلاح امور این است که با حفظ منافع کشور و با عزّت، با جهان در ارتباط باشیم که خیلی از مشکلات برطرف خواهد شد.

 

نظرات بینندگان