arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۴۵۵۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۸ - ۰۵ آبان ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت / مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای دخالت بانک مرکزی در بازار ارز در سال ۹۶؟ / توجیه زاکانی درمورد انتصاب دامادش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ادعای اسرائیل: ایران به دنبال استقرار موشک های زمین به هوا در ۳ کشور عربی است
سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل ادعا کرد که اطلاعات وارده در سطح سیاسی در اسرائیل نشانگر آن است که ایران برای بازدارندگی اسرائیل، به دنبال استقرار سامانه های موشک زمین به هوا در سوریه، لبنان، عراق و دیگر مناطق است.

آخرین آمار کرونا در ایران
بر اساس اعلام وزارت بهداشت از سوم تا چهارم آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹۰۹۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۲۷۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۴۵۶ نفر رسید. همچنین ۱۵۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۵ هزار و ۵۱۹ نفر رسید.

تکذیب برنامه گرانی بنزین
وزیر کشور گفت: هیچ برنامه ای برای گرانی بنزین وجود ندارد و اختلال در ارائه خدمات در برخی از پمپ‌های بنزین به زودی رفع می شود.

توجیه زاکانی درمورد انتصاب دامادش
علیرضا زاکانی شهردار تهران در توییتر نوشت: جهت پاسخگویی خدمت عزیزان: آقای مهندس حیدری هیچ رابطه استخدامی باشهرداری ودریافتی ازآن نخواهد داشت وصرفا ازتجربه ودانش علمی ایشان درحوزه هوشمندسازی تهران استفاده خواهم‌کرد. این امر غیرقانونی نبوده واین حکم صرفا برای اشراف ونظارت دقیق بنده ازطریق ایشان دراین پروژه مهم صادرشده‌است.زاکانی چند روز پیش بخشنامه ای داده بود که هرگونه استخدام حتی به صورت رایگان را ممنوع می کرد.

مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای دخالت بانک مرکزی در بازار ارز در سال ۹۶؟
احمد عراقچی معاون سابق بانک مرکزی درباره التهابات ارزی سال ۹۶ گفت: وقتی که از اوایل شهریور ماه در جلسات مختلف این موارد را بیان می‌کردیم، یکی از عوامل مخرب بازار ارز که نه فقط ما بلکه دستگاه‌های امنیتی نسبت به آن ابراز نگرانی می‌کردند، همین بازار فردایی بود که در خصوص آن بحث می‌شد. به همین دلیل جمع بندی جلسات در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی منتهی به نامه‌ای شد که آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی به آقای روحانی نوشت. محتوای این نامه تحلیل بازار ارز و چند پیشنهاد بود. اتفاقا بانک مرکزی کارش را درست انجام می‌داد و به همین دلیل به غیر از یک مورد همه پیشنهادات برای سایر دستگاه‌ها بود. تنها موردی که به بانک مرکزی مربوط می‌شد، این بود که بانک مرکزی در بازار فردایی مداخله کند. «مداخله در بازار فردایی به‌صورت پوششی» عین متن نامه است.

حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت
مرکز ملی فضای مجازی با تایید حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت کشور، گفت: ساعت ۱۱ صبح روز سه شنبه چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۰ مرکز «افتا» گزارشی درخصوص حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت کشور اعلام کرده و به تبع آن جایگاه‌ها در ارایه خدمات سوخت رسانی از مدار خارج شدند. فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی هم گفت: حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت توسط یک کشور خارجی رخ داد. او گفته اخیرا در سیستم راه‌آهن هم شاهد همین نوع حمله بودیم. گفتنی است هم اکنون دریافت بنزین سهمیه ای میسر نیست و در برخی جایگاه ها، بنزین آزاد با پول نقد فروخته می شود.

نظرات بینندگان