arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۴۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۸ - ۰۶ آبان ۱۴۰۰

روسیه: طرفین برجام باید موفق شوند؛ موضوعات مهمی در خطر است

دیپلمات ارشد روسیه در وین با اشاره وقفه ایجاد شده در مذاکرات برجامی میان ایران و ١+٤ برای احیای این توافق گفت: طرف های برجام موظف به موفقیت هستند چراکه موضوعات بسیار مهمی در خطر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: دیپلمات ارشد روسیه در وین با اشاره وقفه ایجاد شده در مذاکرات برجامی میان ایران و ١+٤ برای احیای این توافق گفت: طرف های برجام موظف به موفقیت هستند چراکه موضوعات بسیار مهمی در خطر است.

 میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین امروز (پنج شنبه) به توئیت یک روزنامه نگار از نشریه فارین پالیسی واکنش نشان داد که گفته بود، مذاکرات وین قرار است تا پیش از پایان ماه نوامبر از سر گرفته شود اما هنوز این تردید وجود دارد که آیا توافق هسته ای نجات خواهد یافت؟

اولیانوف طی پیامی در پاسخ به این توئیت نوشت: ممکن است تردیدهایی میان روزنامه نگاران، تحلیلگران، ناظران، حامیان و مخالفان برجام وجود داشته باشد اما طرف‌های مذاکرات وین باید آنها (تردیدها) را کنار بگذارند.

وی ادامه داد: آنها باید بر اساس این درک پیش بروند که موظف به موفقیت هستند، چراکه چیزهای بسیار مهمی در خطر است.

به گزارش ایسنا، علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که به بروکسل سفر کرده است روز چهارشنبه در مقر اتحادیه اروپا با انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی این اتحادیه دیدار و در خصوص لغو موثر تحریم‌ها و پایبندی سایر طرف‌ها به تعهدات خود رایزنی کرد.

دو طرف در این دیدار موانع اصلی مذاکرات پیش رو را مرور و توافق کردند که مذاکرات برجامی را در ماه نوامبر (ماه آینده میلادی) شروع کنند.

باقری همچنین در این ملاقات ارائه تضمین برای عدم تکرار بدعهدی و رفتارهای غیرقانونی طرف‌های مقابل را خواسته غیرقابل چشم‌پوشی ایران توصیف کرد.

نظرات بینندگان