arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۴۸۶۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۹ - ۰۶ آبان ۱۴۰۰
شرکت پخش فرآورده‌های نفتی:

الان بیش از ۹۵ درصد از پمپ‌های سوخت رسانی کشور فعال هستند / ۱۱۰۰ جایگاه عرضه سوخت به سامانه هوشمند متصل شده‌اند

 ویس کرمی، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص آخرین وضعیت جایگاه های سوخت کشور تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۹۵ درصد از ۵۸ هزار پمپ سوخت رسانی کشور فعال هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

الان بیش از ۹۵ درصد از پمپ‌های سوخت رسانی کشور فعال هستند / ۱۱۰۰ جایگاه عرضه سوخت به سامانه هوشمند متصل شده‌اندباشگاه خبرنگاران: ویس کرمی گفت: هم اکنون ۴ هزار جایگاه در مدار سوخت رسانی قرار دارند که از این تعداد ۱۱۰۰ جایگاه سوخت به سامانه هوشمند متصل شده اند.

 ویس کرمی، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص آخرین وضعیت جایگاه های سوخت کشور تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۹۵ درصد از ۵۸ هزار پمپ سوخت رسانی کشور فعال هستند.

او ادامه داد: ۱۱۰۰ جایگاه سوخت به روش سامانه هوشمند سوخت در مدار قرار گرفته اند.

این مقام مسئول تاکید کرد: برای هیچ یک از جایگاه هایی که به سامانه هوشمند متصل شده اند مشکل مجددی پیش نیامده  است و در راه اندازی سامانه هوشمند همه بحث های امنیتی را در نظر گرفته ایم.

ویس کرمی بیان کرد: ۲ هزار و ۶۵۰ جایگاه هم بدون سامانه هوشمند، سوخت عرضه می‌کنند که در کل حدود ۴ هزار جایگاه سوخت در مدار سوخت رسانی قرار دارند.

این مقام مسئول گفت: تمام اطلاعات در جایگاه ها حذف شده است و بازگشت به روال گذشته زمانبر است.
 
او تاکید کرد: با توجه به آمادگی که از قبل برای قطعی احتمالی سامانه در این شرکت وجود داشت و سناریوهای مختلفی که در این زمینه پیش‌بینی شده بود، عملیات فعال‌سازی نخستین جایگاه‌ها در نیم ساعت ابتدایی این اتفاق ممکن شد.
 
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی افزود: تلاش کردیم در کمترین زمان ممکن عرضه سوخت خودروها را فراهم کنیم و امیدواریم تا دو روز آینده سامانه های هوشمند توزیع سوخت در همه جایگاه ها فعال  شود.
 
ویس کرمی تصریح کرد: سهمیه سوخت تمام خودروها محفوظ است و بر اساس گفته وزیر محترم نفت با هماهنگی رئیس‌جمهور، سهمیه بنزین ویژه‌ای به منظور جبران اختلال در سوخت رسانی، برای مردم در نظر گرفته می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: در بحث سامانه حمل و نقل ناوگان سنگین نیز تلاش کردیم با فعال‌سازی قیمت نفت‌گاز آزاد (۶۰۰ تومان) برای خودروهای سنگین مشکلی ایجاد نشود و خوشبختانه در بخش حمل و نقل ناوگان سنگین و نیز تانکرهای حمل فرآورده کمترین مشکل را داشتیم.
 
او ضمن قدردانی از زحمات مالکان جایگاه‌ها در مدیریت این چالش گفت: مالکان جایگاه‌های عرضه سوخت نیز همچون همیشه به‌صورت شبانه‌روزی پای کار بودند.
 

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی درباره فعالیت واحدهای سیار سوخت رسان گفت: به کمک بخش خصوصی از دو سال گذشته تاکنون حدود ۶۰ خودروی سوخت رسان بین راهی در تهران و دیگر کلان شهر‌های کشور فعال شده اند که در این دو روز به امر سوخت رسانی کمک کرده اند.

او افزود: در صورتی که استانداردهای ایمنی و دستورالعمل ها را در عرضه سوخت رعایت کنند تعداد این واحدها می تواند بیشتر هم شود.

نظرات بینندگان