arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۶ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰

ربات‌های ال جی همیار افراد ناتوان می‌شوند

ال‌جی و A•kin برای خانواده‌هایی که دارای معلولیت هستند، کمک‌های خانگی با هوش مصنوعی توسعه می‌دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ال‌جی و A•kin برای خانواده‌هایی که دارای معلولیت هستند، کمک‌های خانگی با هوش مصنوعی توسعه می‌دهند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از در اواسط قرن بیستم، مدیریت خانه با جریان اصلی نوآوری‌های تکنولوژیکی مانند ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و جاروبرقی متحول شد، اما شاید در سه دهه آینده، فناوری به سطحی برسد که ربات‌های انسان‌نما، کار‌های خانه را به طور کامل به عهده بگیرند.

چه این نشان دهنده یک پرواز خیالی باشد یا نه، آنچه می‌دانیم این است که پیشرفت تکنولوژی به ندرت در جهش‌های بزرگ اتفاق می‌افتد، بلکه از طریق مراحل افزایشی اتفاق می‌افتد. استارت‌آپ a•kin مبتنی بر هوش مصنوعی و رباتیک مستقر در سیدنی و سانفرانسیسکو، که رباتیک را در کنار شرکت‌هایی مانند ناسا توسعه داده‌اند، در حال حاضر در حال کار روی یکی از این سیستم‌های مهم است.

بلندگو‌های هوشمند مانند آمازون الکسا و گوگل هوم در حال حاضر خانه را برای بسیاری متحول کرده‌اند و فعال‌سازی صوتی امتیاز خاصی را برای کاربران دارای معلولیت جسمی فراهم می‌کند.

A•kin با ایجاد یک سیستم هوش مصنوعی خانگی همدلانه‌تر و هدفمندتر که در ابتدا برای مراقبانی که با اعضای خانواده معلول زندگی می‌کنند هدف قرار خواهد گرفت، روی پیش بردن همه چیز یک مرحله جلوتر تمرکز کرده است. سیستم مذکور برای کمک به همه چیز از برنامه ریزی غذا گرفته تا تعیین اهداف تخصیص کارآمد طراحی شده است. شرکت ال جی نیز قصد دارد با همکاری این شرکت، ربات‌هایی را برای کمک به سالمندان، معلولان و افرادی که نیاز به مراقبت دارند طراحی کند.

نظرات بینندگان