arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۰ - ۱۲ آبان ۱۴۰۰

نکاتی که در خرید کرکره ، جک و راهبند برقی باید به آن ها توجه کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بسیاری از ما در خرید محصولات برقی ساختمان با توجه به تنوع برندها و مدل‌های موجود و متریال آن ها در بازار سردرگم می‌شویم، از طرفی در سال‌های اخیر نصب کرکره برقی، جک درب پارکینگ و راهبند تردد خودرو در ورودی پارکینگ نیز رواج پیدا کرده است.

کرکره برقی

در چند سال گذشته انواع درب کرکره ای برقی را به عنوان کرکره کنترلی مغازه ها دیده ایم اما با پیشرفت کرکره های برقی و نیاز روزافزون کاربران باعث شده است انواع مدل کرکره درب اتوماتیک برای استفاده در ساختمان های مسکونی و اداری مورد استفاده قرار بگیرد و خاصیت این وسایل این است که روز به روز در حال پیشرفت و عوض شدن نوع ساختار می باشند. ساخت کرکره برقی را می توان به شکل کلی بر اساس نوع ساختار و همچنین نوع کاربرد تقسیم بندی کرد. از این رو می توان متصور شد که در سال های اخیر انواع کرکره برقی از نظر نوع ساختار گستردگی بالایی داشته باشند. کرکره های برقی از جمله درب هایی هستند که توانسته اند طی چند سال اخیر بیش ترین محبوبیت را در بین مردم به دست آورند.

نکاتی که در خرید کرکره ، جک و راهبند برقی باید به آن ها توجه کرد

کرکره برقی نوعی از درب است که می تواند از آن ها برای مصارف مسکونی یا تجاری استفاده شود. بیشتر درب های کرکر برقی صنعتی یا درب های گاراژ غلتکی برای نصب سریع و آسان و نیازهای کم مصرف طراحی شده اند. آنها بسیار قوی و ماندگار هستند و برخلاف درهای تاشو که در گاراژهای مسکونی و واحدهای تجاری مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند در استفاده مداوم، مقاومت کنند. همچنین به دلیل وزن کمتر و سهولت جابجایی جایگزین بسیار مناسبی برای کرکره های فلزی سنگین وزن که باعث امراضی مانند دیسک کمر میشدند هستند. همین طور هزینه کرکره برقی نیز مناسب است. مزیت دیگر کرکره برقی نسبت به درب های لولایی این است که با توجه به خاصیت Roll-up رول اپ در کرکره برقی ، فضایی از پارکینگ را اشغال نمی کند و تردد و چرخش و دور زودن خودروها در پارکینگ آسان تر است.

محاسبه قیمت اجرای کرکره برقی با توجه به جنس و نوع آن متفاوت است. قیمت ساخت و نصب کرکره اتوماتیک بر اساس متر مربع محاسبه میشود . درب کرکره ای اتومات ریموت دار ترکیبی از کرکره های قدیمی دستی و افزونه هایی از مدارات مرتبط و موتور الکترونیکی ، جهت باهوش کردن سیستم حرکتی آن می باشد. کرکره اتوماتیک یا کرکره کنترلی ریموت دار معمولا بسته به نوع تیغه و متریال ساخته شده دارد. مناسب ترین بازه قیمت خرید کرکره برقی بسیار گسترده است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. کارشناس متخصص در بورس کرکره برقی ایمن صنعت با توجه نیاز و کاربری شما کم هزینه ترین نوع آن را هنگام بازدید از محل پیشنهاد میدهد .

یکی از عوامل تاثیر گذار در محاسبه قیمت کرکره برقی، سایز و اندازه‌ای آن است .با توجه به نوع کاربرد درب کرکره‌ای برای محل مورد نظر (مسکونی ، تجاری ، اداری  و… ) کارشناسان پس از بازدید و اندازه گیری های لازم قیمت نهایی را اعلام می‌کنند .

جک برقی

جک برقی درب ورودی پارکینگ که آن را با نام درب اتومات یا جک کنترلی ریموت در پارکینگ نیز می شناسند ، به عنوان یک درب باز کن هیدرولیک با فشردن یک دکمه ریموت کنترل موجب باز و بسته شدن درب ورودی پارکینگ در رفت و آمد و تردد افراد می شود .

جک برقی پارکینگ ریلی و جک درب حیاط بازویی درب های اتوماتیک که به صورت هوشمند باز و بسته می شوند و به دو شکل مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از ریموت دستی و یا استفاده از حسگر چشمی. درب های جک دار برقی (هیدرولیکی، پنوماتیک و گیربکسی) که در دسته درب اتوماتیک قرار دارد. با بهره گیری از سیستم هیدرولیکی و الکترومکانیکی خود، از یک ریموت دستی استفاده می کنند.

نکاتی که در خرید کرکره ، جک و راهبند برقی باید به آن ها توجه کرد

همانطور که می دانید تعداد واحد در یک مجتمع با تعداد تردد وسیله نقلیه رابطه مستقیم دارد. هرچقدر که تعداد تردد بیشتر باشد مسلما روان بودن جک درب حیاط حرف اول را در رفت و آمد می زند. مثلا برای درب هایی که رفت و آمد زیادی دارند، باید از جک درب های هیدرولیکی استفاده کنید که در آنها از نیروی روغن برای باز و بسته کردن درب استفاده می شود و استهلاک کمتری دارد.

این جک های هیدرولیکی به تبع گران تر هم هستند و هزینه بیشتری را شامل می شوند. در قدیم جک برقی پارکینگ هایی مانند جک نایس و جک فک بسیار پرطرفدار بودند و معمولا درب های که به جک هیدرولیکی نیاز داشتند، از این برند ها به عنوان جک درب پارکینگ استفاده می کردند، اما امروزه بهترین جک درب پارکینگ هیدرولیکی جک درب برقی v2 می باشد. این برند جک درب پارکینگ دارای دو مدل جک درب پارکینگ کالیپسو و جک درب پارکینگ پروتکو می باشد، تا به حال این دو مدل از برند v2 توانسته اند به عنوان بهترین جک پارکینگی هیدرولیکی در بازار بیشترین سهم خرید را به خود اختصاص دهند.

سیستم عملکرد درب اتوماتیک پارکینگ یا بصورت الکترومکانیک می باشد یا بصورت الکتروهیدرولیک: در سیستم الکترومکانیک که عموم سیستم های داخل بازار را شامل میشوند عملکرد سیستم با استفاده از چرخ دنده ها می باشد و قیمت مناسب و هزینه پایین سرویس و نگه داری از مزیت های استفاده از جک های الکترومکانیک می باشد، ولی در مقابل سیستم هیدرولیک از فشار روغن استفاده میگردد و هیچ گونه اصطکاکی را شاهد نیستم این جک ها برای مکان هایی با تردد بالا پیشنهاد می گردد قیمت بالا و هزینه های سرویس و نگه داری نسبتا بالا از تفاوت های جک هیدرولیک با الکترومکانیک می باشد.

راهبند برقی

راهبند خودرویی وسیله ای است که با به کار بردن آن می توان ورود و خروج وسیله نقلیه را کنترل کرد. راهبند اتوماتیک که بیشترین کاربرد را برای پارکینگ های عمومی پرتردد دارد می تواند به دستگاه های کنترل تردد نیز متصل گردد. البته راهبند از لحاظ کارکرد به چند گونه تقسیم بندی می شود که می توان مدل بوم دار را پر کاربردترین آن دانست و در رده بعدی مدلهای بولارد و زنجیری قرار دارد.

نکاتی که در خرید کرکره ، جک و راهبند برقی باید به آن ها توجه کرد

راهبند های خودرویی می توانند دارای بوم تا ۶ متر باشند و قابلیت نصب چشمی و فلاشر را هم دارند، راهبند هایی پر سرعت با سرعت باز و بسته شدن بسیار کوتاه در حد ۳ ثانیه جهت سهولت در ورود و خروج . LED های هوشمند به روی بدنه این راهبند امکان دیده شدن آن در شب را فراهم می آورد .

قیمت راهبند برقی بر اساس نوع عملکرد و میزان کارکرد تعریف می گردد. قیمت انواع هیدرولیکی نسبت به مدل های الکترومکانیک بیشتر است. همچنین تعداد تردد نا محدود نیز می تواند در قیمت راهبند تردد پارکینگ تغییر ایجاد نماید. البته برند راه بند و کشور سازنده نیز در قیمت گذاری تاثیر گذار است. به طور مثال برند های ایتالیایی یا آلمانی تولیداتی با قیمت بالا عرضه می کنند. از معروفترین برند های تولید کننده آن می توان به موارد زیر اشاره کرد: راهبند بتا ، راهبند سیماران ، راهبند بی اف تی ، راه بند فک ، راهبند نایس ، زاه بند فادینی و..

بوم یا اهرم راه بند در حقیقت همان آهن و به اصطلاح لوله دراز شکلی که همواره روزی چندین بار بالا و پائین میرود بوم نامیده میشود که میتوان از آن به عنوان مهمترین بخش راهبند اهرمی اتوماتیک اشاره کرد.قسمت دوم و مهم دیگر این دستگاه موتور آن است که کار به حرکت در آوردن اهرم را دارد خب به قدری باید قوی و قدرتمند باشد که بتواند لوله به این بلندی و به این سنگینی را جابجا کند موتور با کمک جک های بازویی نیز این عمل را انجام میدهد تا پروسه حرکت و انتقال نیز کامل شود. هر چه قدر که طول بوم راهبند اتوماتیک بلندتر باشد باید موتور و جک آن هم قوی تر باشد تا بتواند آنرا جابجا کند مسلما وقتی که طول بوم بلندتر میشود وزن آن هم بیشتر میشود و بایستی موتور قوی تری نیز آنرا هدایت کند. بوم از جنس فلز و آهن میباشد و برخی از بوم ها از پلاستیک فشرده و کائوچو ساخته شده اند اما اغلب بوم ها فلزی هستند تا خودروها بر اثر برخورد موجب خرابی بوم و راهبند نشوند و نتوانند به راحتی هم از آن عبور کنند.

نظرات بینندگان